Alonso elárulta, miért volt könnyebb a 2005-ös imolai csata Schumacher ellen
Legutóbb Brazíliában Alonso mindössze 0,053 másodperccel ért hamarabb célba, mint az őt üldöző Perez és ezzel megszerezte az idei nyolcadik dobogóját.
A 2005-ös San Marinó-i futamot a legendás Michael Schumacherrel szemben megnyerő Fernando Alonso szerint akkoriban könnyebb volt sakkban tartani a riválisát, mint legutóbbi hétvégén Brazíliában, ahol Sergio Perez ellen vívott ádáz küzdelmet.
2005-ben a Forma-1-ben még nem volt DRS, azaz állítható hátsó szárny, ami akkoriban nehezebbé tette az előzést. Manapság az állítható hátsó szárny segítségével, ha a hátul haladó versenyző egy másodpercen belülre ér az előtte haladóhoz képest, akkor igen nagy százalékban sikeres előzést tud végrehajtani.
Ez azt jelentette, hogy amikor 2005-ben Imolában a Ferrari pilótája, Schumacher közeledett Alonso hátsó szárnyához, a regnáló hétszeres világbajnok a fiatal feltörekvővel szemben ádáz kerék a kerék elleni csatát vívott, amiből végül Alonso egy remekül végrehajtott versenyzéssel került ki győztesen.
Fernando Alonso elismeri, hogy a mai DRS megkönnyíti a hátul haladó versenyző dolgát.
2005-ös összecsapásuk alkalmával Schumacher 10 körrel a vége előtt teljesen felzárkózott a Renault pilóta hátsó szárnyára, és körről körre üldözte őt, de végül 0,215 másodperccel lemaradt a győzelemről, amit végül Alonso húzott be.
A múlt vasárnapi Sao Paulo-i Nagydíjon ismét szoros volt a befutó az immár kétszeres világbajnok számára, mivel a spanyol több mint 30 körön keresztül tartotta maga mögött Perez Red Bullját, és végül 0,053 másodperccel megelőzve a mexikói pilótát, megszerezte a harmadik helyet.
This photo of Alonso and Perez battling to the finish line
(via tymandan/IG) pic.twitter.com/XQeDHrRW6X
— ESPN F1 (@ESPNF1) November 5, 2023
Az Aston Martin pilótáját arról kérdezték, hogy melyik volt a könnyebb a két verseny közül.
“2005-ben könnyebb volt, mert akkor nem volt DSR. Szóval az valószínűleg egyszerűbb volt” – válaszolta.
“Most a DRS-sel egy kicsit másnak tűnik, és egy kicsit másképp is kell csinálnod a dolgokat. Valamint a gumikezelés is teljesen más, mint akkoriban, amikor talán végig tudtad nyomni az egész futamot.”
A 2005-ös csatával ellentétben, azonban idén Alonsonak rövid időre le kellett mondani a harmadik pozícióról, miután Perez az utolsó előtti körben megelőzte őt az 1-es kanyarban.
A kétszeres világbajnok spanyol versenyző azonban nem adta fel, és még az utolsó körben sikeresen visszatámadott és végül megőrizte a harmadik helyet, így idén nyolcadik alkalommal állhatott fel a dobogóra.
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)