Alonso nyerte a Német Nagydíjat, de áll a bál
Fernando Alonso idei második győzelmével visszatért a vb-címért vívott küzdelembe, ám ezzel még nincs vége a történetnek, hiszen a spanyol úgy ment el Felipe Massa mellett a Német Nagydíjon, hogy a brazil pilóta a csapat kérésére visszavett a tempóból, és elengedte csapattársát.
Vettel nagyon gyengén kapta el a rajtot a pole-ból, így azonnal jobbra húzott, Alonso elé, ám nem tudta maga mögött tartani a spanyolt. A harmadik helyről induló Massa pedig fantasztikusan használta ki kettejük csatáját, és simán az élre állt. Többen kiszélesítették az első kanyart, ám mindenki megúszta az ütközést.
Néhány kanyarral később viszont a két Toro Tosso egymásba szaladt. Jaime Alguarsuari telibe találta Sebastien Buemi autóját, előbbinek az első-, utóbbinak a hátsó szárnya szakadt le, így mindketten kiállni kényszerültek. A spanyol folytatni tudta egy első szárnycsere után, ám a svájcinak véget ért a versenye.
Tíz kör után Massa másfél másodperccel vezetett csapattársa, Alonso előtt, akit további két másodperces lemaradásban Vettel követett a harmadik pozícióban. Lewis Hamilton a negyedik helyen haladt a McLarennel, miután már az első körben – az F-csatornát jól használva – megelőzte Mark Webbert.
Vettel állt ki elsőként a harmadik helyről, akit a Ferrari pilótái követtek a következő körökben, azonban a sorrend nem változott hármójuk között. Massa szenvedett a keményebb keverékű abroncsokon és fel is tartotta Alonsót, aki két alkalommal is nagyon közel került ahhoz, hogy meg tudja előzni csapattársát. Ám a brazil remekül védekezett, és visszaverte a kétszeres világbajnok támadásait.
Az első hármas boly mögött a McLaren duója következett. Hamilton tartotta negyedik helyét, tisztes távolságban Vettelhez képest, míg csapattársa, Jenson Button egy hosszú első etap után át tudott lépni Webberen – akinek egyénként az olajnyomással voltak gondjai -, és feljött az ötödik helyre. A kiállások egyik legnagyobb vesztese Michael Schumacher volt, aki két pozíciót is vesztett.
Húsz körrel a futam vége előtt, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali közölte Massával, hogy „Fernando gyorsabb nálad", ami egyértelműen azt jelentette, hogy a brazilnak el kell engednie csapattársát, amit néhány körrel később meg is tett.
Miközben Alonso robogott idei második győzelme felé, Massa mögé teljesen megérkezett Vettel, aki az utolsó körökben hatalmas nyomást gyakorolt rá, azonban már nem volt elég ideje ahhoz, hogy megfogja, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
A negyedik, illetve az ötödik pozícióban Hamilton és Button végzett, akiket Webber követett a hatodik helyen, míg az első tíz sorát Kubica és a két Mercedes pilóta, Rosberg, illetve Schumacher zárta.
A Ferrari fantasztikusan teljesített az egész hétvégén, és senki sem vitatja, hogy megérdemelte a kettős győzelmet Hockenheimben, azonban a legtöbben mégsem tartják igazságosnak a végeredményt.
Felipe Massa ugyanis a verseny javarészében vezetett, majd miután versenymérnöke, Rob Smedley rászólt a fülére, hogy a mögötte haladó Fernando Alonso gyorsabb nála, a brazil szinte azonnal elengedte csapattársát, és átadta neki a győzelmet.
Hatalmas volt a felháborodás a történtek miatt, hiszen egyértelmű volt, hogy csapatutasítás történt, amit a 2002-es Osztrák Nagydíj óta szigorúan tiltanak a szabályok.
Bár a sportfelügyelők bűnösnek találták a csapatot, és a 100 000 dolláros pénzbírság mellett az ügyet továbbadták a Motorsport Világtanácsnak további mérlegelésre, a Ferrari vezetése kitart amellett, hogy egyetlen szabályt sem szegett meg.
Domenicali határozottan cáfolta, hogy bármilyen direkt utasítást adtak volna Massának. „Mindössze információt adtunk Felipének, hogy mi a helyzet, és miként alakulnak a dolgok" – mondta Domenicali a Ferrari verseny utáni sajtótájékoztatóján.
Miután Alonso megelőzte Massát, aki a visszafordítóból a szokásosnál lassabban gyorsított ki, a csapatrádión hallani lehetett, hogy Smedley egy „sorry"-val nyugtázta a történteket. Ez egyesek szerint egyértelműen egy bocsánatkérésnek felelt meg, amiért elvették tőle a győzelmet.
Domenicali azonban cáfolta mindezt, és elmondta, hogy Smedley mindössze együtt érzett a brazil versenyzővel, akinek sebessége visszaesett a keményebb keverékű abroncsokon.
Miután a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali és csapatmenedzsere, Massimo Rivola, valamint a két versenyző látogatást tett a stewardoknál a verseny után, az illetékesek úgy ítélték meg, hogy az olasz alakulat szabályt szegett, ami nem maradhat büntetés nélkül.
Az FIA közlemény szerint a 39.1, illetve a 151c cikkely sérült. Előbbi a csapatutasítás tiltásával, utóbbi pedig a sport jó hírnevének veszélybe sodrásával kapcsolatos.
Amennyiben a Motorsport Világtanács úgy ítéli meg, hogy további szankciókkal kell sújtani a Ferrarit, összehívhatja ülését, ahol az ügyben résztvevőknek ismét felelniük kell tettükért, és még komolyabb büntetést kaphatnak.
Forrás: F1világ
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)