Alonso rajtolhat az élről Silverstone-ban
Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka nyerte a másfélórás esőszünet miatt rendkívül hosszúra nyúlt silverstone-i időmérőt. A spanyol mögött Mark Webber, valamint Michael Schumacher zárt. Jenson Button már az első etapban kiesett.
A pénteki ítéletidő után szombat délelőtt már száraz pályán körözött a mezőny Silverstone-ban a harmadik szabadedzésen, de az időmérőre ismét marcona arcát mutatta az angol időjárás, az első etap szemerkélő esőben kezdődött. Éppen ezért a bokszutca végén lévő piros lámpánál hosszú sorba rendeződött az intermediate, vagyis a köztes esőgumikkal felszerelt mezőny. A pályán így helyenként nagy tumultus alakult ki, és komoly harc folyt a minél előnyösebb pozíciókért. A vizes aszfalton továbbra is nehéz dolguk volt a pilótáknak, de itt már nem volt mese, mindenkinek kint kellett lennie, nem úgy, mint a pénteki tétnélküli tréningeken.
Az eső már kezdett alábbhagyni a húszperces etap első felében, de a körülmények még messze voltak az ideálistól. A pálya látványosan elkezdett száradni, olyannyira, hogy Lewis Hamilton már az állítható hátsó szárny használata felől érdeklődött, de azt központilag tiltották még ekkor. Az aszfalt állapota javult, de a Q1-ben még senki nem kísérletezett a száraz pályára való gumikkal. Ez valóban korai is lett volna, főleg, hogy az utolsó három-négy percben újra esni kezdett, különösen a pálya utolsó szektorában. Mindez Jenson Buttont érintette a legérzékenyebben, a McLaren hazai pályán versenyző pilótája ugyanis kieső helyen állt ekkor, és a csúszós aszfalton már nem is tudott javítani, a 17. Helyről rajtol majd. Ezt látva a bokszban a Mercedesében ücsörgő Nico Rosberg bizonyára megkönnyebbült, az utolsó helyen ő lépett tovább a Q2-be. Button mellett – mondhatni szokás szerint – kiesett még a Caterham, a Marussia és a Hispania pilótapárosa is.
A második etapra a többség már az esőgumikkal hajtott ki, a szakadó esőben ugyanis az intermediate abroncsok is kevésnek bizonyultak. Fernando Alonsoa a felvezető kör után rögtön be is hajtott a bokszba a kék jelzéssel ellátott esőgumikért. Michael Schumacher (Mercedes GP) már gyorskörön volt, amikor a Becketts kanyar bejáratában keresztbecsúszott, majd később a kavicságyat is megjárta. Alonso is kis híján a falhoz csapta Ferrariját, majd rádión arról tájékoztatta csapatát, hogy szerinte le kellene inteni az edzést, annyi víz van a pályán. Kétség sem férhetett hozzá, hogy a pálya alkalmatlan a vezetésre, a pilóták szinte kivétel nélkül mindannyian lecsúsztak az aszfaltcsíkról. A versenyirányítás nem is várt sokat, 6 perc 19 másodperc volt vissza a negyedórás etapból, amikor piros zászlóval leintették az időmérő edzést. Ekkor Bruno Senna (Williams), Alonso és ferraris csapattársa, Felipe Massa, Schumacher, Romain Grosjean (Lotus), Paul di Resta (Force India) és Pastor Maldonado állt kieső helyen. A legjobb idő, 1:59.092 Sergio Perez neve mellett szerepelt. Sokat elmond a pálya állapotának romlásáról, hogy a Sauber versenyzője közel 13 másodperccel volt lassabb, mint a Q1-ben.
Az előrejelzések kiadós esőt jósoltak, így a pilóták többsége ki is szállt autójából. A jóslatok, melyek szerint magyar idő szerint háromnegyed négy körül eláll az eső, beigazolódni látszottak, a pálya egyes részein ugyanis már korábban is megszűnt a csapadék. Az esőszünetben a közönség a pálya állapotát folyamatosa tesztelő orvosi autót éljenezte, majd a lelátón ülők a garázsok elé kivonuló csapattagokkal közösen hullámoztak unalmukban. A Lotus istálló szerelői ez idő alatt Kimi Räikkönen autója alá másztak, és megpróbálták helyrehozni a KERS-t, az ugyanis nem működött a finn versenygébében az időmérő első felében.
Jó másfélórás szünet után, magyar idő szerint 16:07-kor újra zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, és a még versenyben lévő pilóták többsége szép libasorban a pályára hajtott. Néhányan, köztük Kimi Räikkönennel a bokszban várakoztak, arra apellálva, hogy talán az intermediate gumikkal is ki lehet majd hajtani a pályára. Erről azonban gyorsan le kellett tenniük, mert helyenként még az esőgumikkal is nehezen boldogultak a többiek, így a Lotus és a szintén kiváró Sauber is feltette a bordázott gumikat. A köridők azt mutatták, hogy a pálya jobb állapotban volt ekkor, mint a megszakítás előtt, de az aszfalt még mindig rettenetesen csúszott. Rosberg erről többet tudna mesélni, ugyanis kieső helyen állt, amikor a kavicságyból kellett visszaterelnie Mercedesét. Aki nagyobb hiba nélkül végig tudott menni, az jó eséllyel javított is korábbi idején, a sorrend így folyamatosan változott.
Fernando Alonso az utolsó pillanatban került be a top10-be, kiszorítva onnan Paul di Restát. A spanyol azonban akkor javította meg korábbi eredményét, amikor az utolsó szektorban már sárga zászlós jelzés volt érvényben, mert Grosjean elásta a kavicságyban Lotusát. Az ügynek az időmérő alatt már nem volt folytatása, Alonso folytathatta. Di Resta mellett a két Sauber, a két Toro Rosso, valamint a williamses Bruno Senna is kiesett, és némi meglepetésre Nico Rosberg is erre a sorsra jutott a Mercedesszel. A Q3-ban már az intermediate abroncsok voltak a gyorsabbak, a köridők pedig folyamatosan javultak. A két Ferrari az utolsó rohamok előtt az első két helyet birtokolta a rajtrácson, Alonso fél másodperccel gyorsabb volt Massánál. A kavicságyban végző Grosjean kivételével (ő is továbbjutott, a 10. helyről rajtol) mindenki az utolsó pillanatig rohamozott.
Mark Webber megverte Alonsót a hajrában, de még mindketten elmentek egy utolsó körre. A spanyol újra átvette a vezetést, és mivel Webber, illetve a még mögötte célba érkező Schumacher és Vettel sem tudták megelőzni, így Alonso indulhat a pole pozícióból a Brit Nagydíjon. Mellőle Webber várhatja majd a rajtlámpák kialvását, míg a második rajtsort Schumacher és Vettel alkotja. Massa ötödik helyével igazolta, hogy egyre jobb formába lendül ő is és a Ferrari is. Kimi Räikkönen a 6. rajtkockát csípte meg, a 10. helyen záró csapattársa, Grosjean elé pedig Maldonado, Hamilton és Hülkenberg sorakozik majd fel a rajtrácsra vasárnap délután magyar idő szerint 14 órakor.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)