Ez indította el Verstappen elképesztő sorozatát
Annak ellenére, hogy a szezon első három futamán rögtön két győzelmet is aratott, Max Verstappen az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt még nem igazán találta meg a csúcsformáját.
Még mindig nehezen találta meg a módját, hogyan vezesse az RB19-et, és a szaúd-arábiai kvalifikáción egy megbízhatósági hiba miatt csak a 15-dik helyre kvalifikálta magát, ami végül azt jelentette, hogy “csak” a második helyen ért célba csapattársa Sergio Perez mögött.
Baku, a negyedik forduló – és az év első sprintversenyének – helyszíne sem ígérkezett könnyűnek a holland számára.
Az azeri főváros egy olyan futam, amelyen Perez hagyományosan jól ment, 2016-ban és 2018-ban is erősen szerepelt, mielőtt 2021-ben a verseny végi káosznak köszönhetően is meg tudta nyerni a versenyt, majd 2022-ben egy újabb dobogós helyezést tett hozzá az eredményeihez.
Verstappen ezzel szemben csak egy dobogós helyezést tudhatott magáénak, bár az pont a 2022-es győzelem volt, amikor Charles Leclerc motorja az élen haladva felrobbant.
Verstappen in 2023: 19 wins
Ferrari since 2017: 19 wins
— formularacers (@formularacers_) December 19, 2023
Ettől függetlenül Baku szintén Leclerc kedvence helyszínei között van, 2021-ben és 2022-ben is pole pozíciót szerzett, és a Ferrari csomagja jól illeszkedett a lassú kanyarokhoz és a hosszú egyenesekre való kigyorsításhoz.
A Ferrari bezsebelte a sprint pole-t, majd Verstappen a rajtnál összeütközött George Russellel, ami jelentős sérülést okozott az autó oldalában. Ez csak tovább fokozta Verstappen rosszkedvét azon a hétvégén.
A verseny napján Verstappen vezetett Perez és Leclerc előtt, amikor Nyck de Vries balesetet szenvedett, aminek következtében a Red Bull a 10-dik körben boxba hívta Verstappent, miközben Perez kint maradt a pályán és ezzel átvette a vezetést.
A mexikói szerencséjére beküldték a biztonsági autót, ami azt jelentette, hogy a mexikói a mezőny élén maradhatott míg Verstappen csak mögé tudott besorolni.
Az újraindításkor Perez egyszerűen elhúzott, és a 14-dik körös újraindítástól az 51-dik körig, 37 körön át tartotta egy másodpercen kívűl Verstappent.
A futam vége felé Verstappen, tudván, hogy a győzelem elúszott, úgy döntött, hogy kísérletezik az RB19-essel, hogy megpróbáljon orvosolni néhány problémát az autóban.
Bár arról nem beszélt, hogy pontosan mit is tanult, Verstappen arra bólintott válaszul, hogy ez a gumikkal és azok használatával függött össze.
“Sokat tanultam a bakui versenyen arról, hogyan kell néhány dolgot csinálni az autóval, és hogyan kell beállítani” – magyarázta a médiának, többek között a RacingNews365-nek.
“Természetesen nem nyertem meg azt a futamot Bakuban, de igazából tényleg sok mindent és különböző eszközöket próbáltam ki az autóban ülve” – magyarázta.
“Ezért volt a verseny során egy kicsit következetlen, de egy ponton jó ritmusba kerültem azzal, amit találtam” – elemezte a versenyt a holland.
“Alapvetően aztán ezt alkalmaztam tovább, és ez azóta minden pályán segített nekem” – árulta el Verstappen.
Az azerbajdzsáni futam után 18 verseny és öt sprintfutam maradt hátra a szezonból.
Ezután Verstappen 17 futamot, illetve négy sprintet nyert meg, és az április 30-i bakui és a szeptember 17-i szingapúri hétvége között egyetlen versenyen sem szenvedett vereséget.
Max Verstappen’s 2023 season has been a testament to sheer dominance, with victories across the races, except for Singapore.
A relentless display of skill and prowess in this season’s Formula 1 battles.#MaxVerstappen #F12023 pic.twitter.com/6Weybdrs6Z
— FirstSportz F1 (@FirstsportzF1) December 18, 2023
Borítókép:
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)