Hamilton nyert a Hungaroringen
Lewis Hamilton magabiztos vezetést bemutatva, idei első győzelmét aratta a Hungaroringen, ahol a bajnoki esélyesek sehol sem voltak. A McLaren brit pilótája mögött a másik világbajnok, Kimi Raikkönen futott be a második helyen, a harmadik Mark Webber lett.
Hamilton szinte a semmiből ugrott az élre, hiszen csapata borzalmasan kezdte az idei évet, és az elmúlt futamon bemutatott újításoktól senki nem várt ekkora sikert. A világbajnoki címvédő idén először állhatott a dobogóra, és annak legmagasabb fokára, míg a mögötte befutó Raikkönen is csapata idei legjobb eredményét szerezte meg, miközben csapattársát, Felipe Massát altatják tegnapi balesete után. Webber a harmadik helyre hozta be a Red Bullt, mellyel felugrott a világbajnokság második helyére, ám lemaradása így is tetemes a listavezető Jenson Buttonnal szemben, aki csak a két pontot érő hetedik helyig jutott.
A bajnoki címért harcban álló Sebastian Vettel már a verseny első felében kiesett, ugyanis autójának bal első felfüggesztése megsérült a rajt utáni első kanyarban, mikor összeért Raikkönen Ferrarijával.
A pole pozícióból, ultrakönnyű autóval induló Fernando Alonso kiválóan kapta el a rajtot, esélyt sem adva a többieknek az előzésre. A Renault kétszeres világbajnoka mögött azonban hatalmas volt a tülekedés.
Ahogy arra számítani is lehetett, a hibrid rendszerrel szerelt autók fantasztikusan rajtoltak, a negyedik és hetedik helyről induló Hamilton és Raikkönen az első kanyarban már az első két sorból induló Red Bull duójával harcolt.
Webber jól helyezkedett, másodikként jött ki az első kanyarból, ám csapattársa, Vettel csúnyán visszaesett, egészen a hetedik helyig csúszott vissza, miután a kanyar kijárati ívén összeért Raikkönennel, és megcsúszott.
Alonso folyamatosan növelte előnyét a könnyű autóval, ám Hamilton a célegyenes végén a KERS segítségével elment Webber mellett és körökön belül megérkezett egykori csapattársára, aki – vélhetően gumiproblémák miatt – már a tizenegyedik körben kiállt a boxba.
A Renault spanyol versenyzője megkapta az új gumikat, azonban jobb első abroncsát nem rögzítették rendesen, amit Alonso azonnal észre is vett, majd teljesen lelassított, elengedte maga mellett a teljes mezőnyt, amit jól tett, ugyanis nem sokkal később le is repült a kereke.
A világbajnok ugyan visszatért még egy új jobb első gumiért, ám egy körrel később beállt a garázsba, és feladta a futamot, pedig három kiállásos stratégiájával jó esélye lett volna arra, hogy értékes pontokat szerezzen csapatának.
Alonso kiesése és a kiállások első köre után Hamilton magabiztosan vezetett, több mint öt másodperccel volt Raikkönen előtt, aki a boxban elment Webber mellett, ugyanis a Red Bull elrontotta az ausztrál kiállását.
Időközben az energiaital-gyárosok másik versenyzője, Vettel feladni kényszerült a küzdelmet, első kerékfelfüggesztése még az első kanyarban történt ütközés következtében megsérülhetett, bár autójának hátulja érdekesen füstölt.
Webbert keményen támadta a negyedik helyen autózó Heikki Kovalainen, akit Nico Rosberg követett a Williamsszel. A pontszerzők sorát a Toyota duója, a nehéz autóval induló Timo Glock és Jarno Trulli, illetve a bajnokság éllovasa, Jenson Button zárta, aki folyamatosan autójára panaszkodott a csapatrádión – ez volt a sorrend a verseny felénél.
A sorrend csak minimálisan változott a futam második felében. Hamilton fantasztikus tempót diktálva, simán megnyerte a Magyar Nagydíjat, és az idei évben nem csak hogy először állhatott fel a dobogóra, azonnal annak legfelső fokán ünnepelhetett, megérdemelten.
A második helyen Raikkönen futott be, 10 másodperces hátrányban, akire az utolsó körökben megérkezett Webber, de már esélye sem volt az előzésre. Nico Rosberg bízott abban, hogy felállhat a dobogóra, ám végül be kellett érnie a negyedik pozícióval. A McLaren másik pilótája, Kovalainen az ötödik lett, míg a pontszerzők sorát Glock, Button, és Trulli zárta.
Button előnye csak minimálisan csökkent a pontversenyben, ugyanis legközelebbi riválisa, Vettel kiesett. Webber ezzel feljött a második helyre a bajnokságban, ám lemaradása igen tetemes, 18.5 pont a brit listavezetővel szemben.
A sporttörténelmet író Jaime Alguersuari hibátlanul teljesítette élete első forma-1-es futamát, és megelőzve csapattársát, Sebastien Buemit a 15. helyen fejezte be a küzdelmet.
A Magyar Nagydíj után az FIA hivatalosan is megerősítette, hogy a Renault nem indulhat az augusztus végi Európa Nagydíjon, amiért még csak meg sem próbálta megakadályozni, hogy lerepüljön Fernando Alonso rosszul rögzített jobb első kereke a vasárnapi versenyen. Alonso tehát nem állhat rajthoz hazai versenyén Valenciában.
A stewardok által kiadott közlemény szerint a Renault több pontban is megsértette a szabályokat.
"A Renault úgy engedte vissza a pályára a 7-es számú autót, hogy tudta, az egyik kerékrögzítő csavar nincs biztonságosan a helyén, ami arra utalt, hogy maga a kerék sincsen biztonságosan rögzítve" – állt a közleményben.
A Renault tisztában volt ezzel, mégsem tett semmit annak érdekében, hogy az autó ne hagyja el a boxutcát… nem informálta a pilótát a problémáról, és nem tanácsolta, milyen óvintézkedéseket tegyen, noha a versenyző kapcsolatba lépett a csapattal a rádión, és közölte, hogy szerinte defektet kapott.
Bár Massa tragikus balesete mindannyiunk hangulatát lerontotta, azért egy nagyon jó hírt is kaptunk a hétvégén. Varga Zoltán sportért felelős önkormányzati miniszter vasárnap délelőtt megerősítette, hogy megegyeztek Bernie Ecclestone-nal a Magyar Nagydíj szerződésének meghosszabbításáról, így 2016-ig biztosan lesz F1-es verseny a Hungaroringen. Az új szerződéssel a Magyar Nagydíj előkelő helyre kerül a versenyek között, hiszen 31 éven át folyamatosan ott lehet a forma-1-es versenynaptárban.
Forrás: f1vilag.hu
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)