/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kettős Ferrari győzelem Bahreinben

2010. március 15. 13:26   |   Autoblog
címkék:  

Fernando Alonso magabiztos győzelmet aratott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon, miután az élről induló Sebastian Vettel autója meghibásodott. A Ferrari spanyolja mögött csapattársa, Felipe Massa végzett, akit Lewis Hamilton követett a harmadik helyen.

Az előre beharangozott hatalmas izgalom elmaradt, és a tankolás betiltásával sem változtatott különösebben a helyzet. Ha Vettel autója nem hibásodik meg, akkor nem igen változik a sorrend az első 10 helyen, egyedül a McLaren pilótái léptek előre egy-egy pozíciót a boxkiállás alkalmával.

A pole pozícióból induló Sebastian Vettel kiválóan kapta el a rajtot, esélyt sem adva a Ferrari duójának, akik az első kanyarkombinációban helyet cseréltek egymással, Fernando Alonso elment Felipe Massa mellett. A Mercedes GP két versenyzője is jól lőtt ki, Nico Rosberg Lewis Hamilton, Michael Schumacher pedig Mark Webber elé került.

A Red Bull ausztrál versenyzőjének autójával valami nem stimmelt az elején, az első néhány kanyarban csúnya füstöt eregetett ki magából, ami úgy tűnt, csak pillanatnyi probléma volt.

Mindez azonban megzavarta a nyolcadik helyről induló Robert Kubicát, aki összetalálkozott a versenyt a top10-ből egyedüliként kemény gumikon kezdő Adrian Sutillal, akik mindketten megpörögtek, így visszacsúsztak az utolsó helyekre. Ők voltak tehát a rajt legnagyobb vesztesei.

Az első kiesőre sem kellett sokat várni, Karun Chandhok már az első körben kicsúszott és összetörte a HRT-t, egy körrel később pedig Lucas di Grassi parkolta le Virginjét, éppen akkor, mikor Nico Hülkenberg megpörgött az egyik kanyarban a Williamsszel.

Közben az élen Vettel szépen tartotta vezető pozícióját, és a tízedik körben már három másodperccel vezetett Alonso előtt, akit további két másodperccel lemaradva csapattársa, Massa követett a harmadik helyen.

Az első három mögött egy nagyobb űr következett. Rosberg hét másodperccel volt lemaradva a két Ferrari mögött, akit Hamilton árnyékként követett, ahogy azt Webber is tette Schumacherrel. A McLaren és a Red Bull pilótáját is feltartotta a Mercedes.

A kiállások első körét Bruno Senna kezdte meg a 12. körben, aki néhány körrel később egy technikai probléma miatt feladta a küzdelmet, ahogy a Virgin másik pilótája, Timo Glock is.

Vitaly Petrov autójának hátsó felfüggesztése megsérült, így a boxban feladni kényszerült a küzdelmet. Az éllovasok pár körrel később szintén kiálltak, és kivétel nélkül a keményebb keverékű abroncsokat tetették fel, így már nem kellett többet kiállniuk.

Az első kiállás legnagyobb nyertese a McLaren duója volt, Hamilton elment Rosberg, Button pedig Webber mellett, miközben az első három helyen nem változott a sorrend, azonban ahogy mentek a körök és használódtak az abroncsok, úgy változtak köztük az időkülönbségek.

Tizenöt körrel a verseny vége előtt a két Ferrari látszólag simán elment Vettel mellett, aki a motorerő csökkenésére panaszkodott a csapatrádión a mérnököknek. A válaszra sem kellett sokat várnia, csapata közölte vele, hogy a kipufogóval van a probléma, így a telemetrián keresztül nem tudnak beavatkozni.

A Red Bull német versenyzője 3-4 másodpercet lassult körönként, így nem kellett sok ahhoz, hogy Hamilton is elmenjen mellette, aki ezzel felugrott a harmadik, dobogót jelentő helyre. Alonso meglógott az élen, és több mint tíz másodperces előnyt kovácsolt össze csapattársával szemben, így könnyedén megnyerte első versenyét a Ferrari színeiben. Az olaszok boldogok lehettek, hiszen hosszú idő után ismét kettős győzelmet szereztek.

Hamilton bejött a harmadik helyre, míg Rosberg az utolsó előtti körben ugyan befogta Vettelt, de már nem tudta megelőzni honfitársát, aki a célba érkezés utáni métereken leparkolta a pálya szélére Red Bullját.

Schumacher a hatodik lett visszatérő versenyén, míg a pontszerzők sorát Button, Webber, Tonio Liuzzi (Force India) és Rubens Barrichello (Williams) zárta. Az új csapatok közül egyedül a Lotus ért célba, de csak egyik autójával, ugyanis Trulli alatt az utolsó körben megadta magát a technika.

A HRT-nél Chandhok az első körben rádobta autóját egy puklira, ami miatt kicsúszott, és összetörte azt, míg csapattársa, Senna egy technikai probléma miatt állt a pálya szélére. A Virginnél az egyik autóval hidraulikus, a másikkal pedig váltóprobléma volt.

A BMW Sauber sem fejezte be a futamot, mindkét versenyző, Pedro de la Rosa és Kamui Kobayashi is egy technikai meghibásodás miatt volt kénytelen feladni a küzdelmet.

Forrás: F1világ

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/