Mi áll a McLaren előrelépése mögött?
A McLaren jelentős lemaradásban volt a szezon kezdetén az élmenőkhöz képest, ám az Osztrák Nagydíj óta fordult a kocka, a legendás istálló nagyot fejlődött.
Az első versenyhétvégéken még Zak Brown, a McLaren ügyvezetője is elismerte: nem megfelelő formában kezdték az idei évet. Aztán megérkezett a mezőny Spielbergbe, ahol minden szem a McLaren autójára szegeződött, miután a wokingiak számos fejlesztéssel érkeztek Ausztriába. A McLaren új oldalszekrényt, új motorborítást, új padlólemezt és módosított halo-t vetett be. A fejlesztések hatásosnak bizonyultak, Lando Norris Ausztriában már a második sorba kvalifikálta magát, és a vasárnapi futamot is az előkelő negyedik helyen zárta.
Lando Norris révén a csapat azóta két versenyen is dobogót szerzett, ráadásul két egymástól eltérő karakterisztikájú pályán – Silverstone-ban és a Hungaroringen. Oscar Piastrinak sincs oka szégyenkezni, az ausztrál újonc a Belga Nagydíj sprintjén ért oda a második pozícióba. Kijelenthető tehát, hogy a McLaren formajavulása nem egyszeri eset volt, jelen állás szerint a szezon második felében is számolni kell velük. Az Andrea Stella vezette csapat jelenleg ötödik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, 46 ponttal megelőzve az Alpine csapatát és 88 egységgel lemaradva a Ferrari mögött.
Miután a McLaren ötödikként fejezte be a tavalyi szezont, az előttük záró Red Bull, Ferrari, Mercedes és Alpine négyesnél több időt tölthetnek el a szélcsatornában, amely Andrea Stella csapatfőnök szerint kulcsfontosságú a fejlődésük szempontjából.
“Természetesen örülünk annak, hogy a nagy csapatoknál több időt tölthetünk el a szélcsatornában. Most különösen örülünk neki, hiszen úgy tűnik, hogy nagyon jó fejlesztési ötleteink vannak” – mondta Stella. “Ahogy korábban is mondtam, rengeteg időt eltölthet valaki a szélcsatornában, ám mit sem ér az egész megfelelő minőségű ötletek és fejlesztési koncepció nélkül.”
Információink szerint az Andrea Stella vezette alakulatnál a morál is rendkívül jó manapság, az olasz szakember kvalitásait a csapat valamennyi szintjéről elismerés övezi. Tom Coronel autóversenyző és a Viaplay szakértője szerint a Red Bull mögött lévő csapatok óriási lehetőséget szalasztottak el azzal, hogy nem tudták csökkenteni a lemaradásukat a bikásokhoz képest, tekintve, hogy a szélcsatornában is több időt tölthetnek a világbajnoki címvédőnél.
„Soha nem voltak még ilyen szabályok a Forma-1-ben, hogy a legjobb csapatnak van papíron a legkevesebb esélye a fejlődésre” – mondta Coronel a Motorsport.com-nak. „A jelenlegi szabályok esélyt kínálnak, így egyértelmű számomra, hogy a Mercedes és a Ferrari hatalmas lehetőséget hagyott ki. Ugyanez igaz az Alpine-ra is, mit csinálnak ezek a csapatok manapság?”
Borítókép és képek: Tóth Zsombor / Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)