Nem változtatnak a biztonsági autós szabályokon
Noha a pilóták egyhangúan elutasítják a biztonsági autóra vonatkozó szabályokat a Forma-1-ben, a közeljövőben nem lesz változás.
A múlt vasárnapi Spanyol Nagydíjon ismét megmutatkozott, mennyire rosszak a biztonsági autóra vonatkozó szabályok a Forma-1-ben. A paragrafusok értelmében safety caros szakaszban addig nem lehet kiállni a boxba, míg azt hivatalosan meg nem nyitják, Nick Heidfeldnek azonban Barcelonában muszáj volt így is kimennie, különben elfogyott volna a benzine. Emiatt megbüntették és lényegében elveszítette minden esélyét egy jó eredményre, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Heikki Kovalainen járt pórul.
A pilóták, a csapatvezetők és a mérnökök is egyetértenek abban, hogy a szabály rossz, folyamatosak a bíráló nyilatkozatok, a közeljövőben mégsem várható változtatás. “Zajlanak az egyeztetések, de ez el fog tartani egy ideig” – árulta el Mark Webber. “Talán Monacóra és Kanadára már lesz valami konkrétum, ezek ugyanis olyan pályák, melyeken gyakran van gond.” A szabályváltoztatás szükségességével foglalkozott a technikai munkacsoport is, a Williams technikai igazgatójaként delegált Sam Michaels sem vár gyors módosítást. “Hosszú távon ezek a hátrányok kiegyenlítődnek” – világított rá Michaels, hogy legközelebb lehet ugyanígy Heidfeldnek szerencséje, ő ezzel arra célzott, hogy a rendszernek előnyei és hátrányai is vannak. A legfrappánsabban talán Mike Gascoyne, a Renault technikai igazgatója fogalmazta meg a problémát: “Vezethetsz egy versenyt egyperces előnnyel, aztán egy stop-and-go büntetés miatt hirtelen az utolsó helyen találod magad, anélkül, hogy bármit is rosszul csináltál volna. Ez itt a nagy gond” – érvelt a szintén technikai munkacsoporttag Gascoyne.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)