Webber győzött, Schumi büntetést kapott Monacóban
Mark Webber felugrott a világbajnokság élére, miután zsinórban második győzelmét szerezte meg az idei évben a Monacói Nagydíjon. A Red Bull Racing ausztrálja egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az elsőséget, pedig négy alkalommal is pályára kellett küldeni a biztonsági autót a hercegségben. Sebastian Vettel már a rajtnál megelőzte Robert Kubicát, és a sorrend már nem is változott az első három helyen.
Mark Webber felugrott a világbajnokság élére, miután zsinórban második győzelmét szerezte meg az idei évben a Monacói Nagydíjon. A Red Bull Racing ausztrálja egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az elsőséget, pedig négy alkalommal is pályára kellett küldeni a biztonsági autót a hercegségben. Sebastian Vettel már a rajtnál megelőzte Robert Kubicát, és a sorrend már nem is változott az első három helyen.
A bajnoki címvédő, Jenson Button egy technikai probléma miatt már az első körben kiesett, míg Fernando Alonso egy kiváló taktikai húzással szinte a teljes mezőnyön áthámozta magát és végül a hetedik helyen végzett.
A pole pozícióból induló Webber kiválóan kapta el a rajtot, mögötte csapattársa, Vettel vette be a célegyenes utáni kanyart, ugyanis lerajtolta a második helyről induló Kubicát. A rajt legnagyobb nyertese Rubens Barrichello volt, aki a kilencedik helyről felugrott a két Mercedes elé, és a hatodik pozícióban folytatta a száguldást.
Már az első körben pályára kellett küldeni a biztonsági autót, ugyanis Nico Hülkenberg csúnyán összetörte Williamsét az alagútban. A boxból rajtoló Alonso azonnal ki is használta a helyzetet, és teljesítette egyetlen kötelező kiállását, feltetette autójára a keményebb keverékeket, és a mezőny végén tovább folytatta a körözést. Miközben pályán volt a biztonsági autó, a világbajnoki tabellát vezető Button autója megadta magát, így idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet.
Miután a pályamunkások megtisztították a pályát a törmelékektől, a biztonsági autó elengedte a mezőnyt, ám a sorrend semmit nem változott. Webber hatalmas tempót diktált az élen, és folyamatosan növelte előnyét az első helyen, ami a 20. körben közel 10 másodperc volt a mögötte haladó Vettellel szemben.
Alonso közben folyamatosan lépett előrébb, körről körre jobb pozícióban autózott, ugyanis szépen hámozta át magát az újonc csapatok versenyzőin, akiket rendszerint az alagút utáni sikánban előzött meg. Feljött egészen Hamilton mögé a hatodik pozícióba, a két Mercedes elé.
Webber az élen már 15 másodperces előnnyel vezetett, amikor Barrichello összetörte autóját a kaszinónál és újra pályára küldték a biztonsági autót. Barrichello bal hátsó defektet kapott, elvesztette autója felett az uralmát, és nagy sebességgel a szalagkorlátnak csapódott, majd leamortizált versenygépe menetiránnyal szemben, a pálya közepére került.
Nem telt el sok idő, és ismét lelassították a mezőnyt, ezúttal egy csatornafedél mozdult el a helyéről a hármas kanyarban. Néhány kör után ismét elrajtolt a mezőny, immáron harmadszor, ám egyik alkalommal sem változott a sorrend az élen.
A biztonsági autó az utolsó körökben is szerepet kapott, miután Jarno Trulli és Karun Chandhok összeakadtak a Rascasse kanyarban. A Lotus felmászott a HRT hátuljára, pontosan az élen autózó Webber előtt, aki szerencsére elkerülte őket.
A versenyirányítás úgy döntött, hogy az utolsó körben kihívja a biztonsági autót, így az utolsó néhány száz méteren még volt lehetőség az előzésre, amit Schumacher ki is használt, és elment Alonso mellett.
Webber magabiztosan megnyerte zsinórban második versenyét, mellyel felugrott a bajnokság élére, holtversenyben csapattársával, a második helyen befutó Vettellel. A harmadik helyen Kubica futott be, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso és Rosberg előtt. A pontszerzők sorát a Force India duója, Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi zárta.
Vasárnap este jött a hír, hogy Michael Schumacher egy 20 másodperces időbüntetést kapott, amiért megelőzte Fernando Alonsót az utolsó kanyarban. A Mercedes GP pilótája azt követően ment el a kétszeres világbajnok mellett, hogy a biztonsági autó visszatért a boxutcába az utolsó körben. A szabályok azonban kimondják, hogy „ha a verseny úgy fejeződik be, hogy a biztonsági autó a pályán van, akkor az utolsó kör végén be fog hajtani a boxutcába és az autóknak előzés nélkül kell befutniuk a célba."
Ez azt jelenti, hogy a hatodik helyét elvesztette és visszacsúszott a 12. pozícióba, így egyetlen pontot sem szerzett Monacóban. Schumacher büntetésével Sebastian Buemi felugrott a 10. helyre, és egy pontot szerzett a Toro Rossónak.
Forrás: F1világ
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)