200 lóerővel jön a Peugeot 208 GTi
A Peugeot tavasszal mutatta be a 207-est leváltó 208-as modellt, amely a francia márka egyik legfontosabb és legfejlettebb típusa. Mint ahogy arra számítani lehetett, a csúcsmodell az ikonikus 205 GTi szellemi utódjának tekinthető 208 GTi lesz, 200 lóerős turbómotorral. A szériaváltozatról most megérkeztek az első fotók.
A 208 GTi sportos és igényes formájával biztosan sokak szívét megdobogtatja majd. A normál modellekétől eltérő, különleges lámpatesteket kapott, amiben a halogén fényszórót bekeretező fénydiódás irányjelző és nappali világítás együttese az emberi szemre emlékeztet. A hűtőrács is egyedi; a matt fekete hálót fényes krómbetétek tagolják, így az autóversenyek pepita zászlóját idézik. A hátsó kötényből krómozott, trapéz-alakú dupla kipufogóvég áll ki, míg az ablakok alsó krómszegélye az illusztris 205 GTi előtt tiszteleg. A hátsó tetőoszlopon GTi logó büszkélkedik, vörössel kiemelt króm környezetben. Akármilyen legyen is a kocsi fényezése, ez a vörös szín jelenik meg a féknyergeken, a hűtőmaszk aljánál, valamint a csomagtér-ajtó Peugeot feliratán.
Az utastérben a piros, a fekete és selymes krómozás dominál. Mindenfelé GTi hímzések ötlenek szembe, gyönyörűek a legkisebb részletek is. Sportosak a Club Nappa bőrrel és Caro szövettel kárpitozott, vörös vonallal díszített ülések. Hasonló varrást látunk a puha anyaggal bevont műszerfalon; a piros és a fekete játéka az ajtóborításra rímel. Információkkal a magasan elhelyezett műszerfal vörös fénydiódákkal megvilágított, krómkeretes órái szolgálnak. Számlapjukat pepita zászlós motívum dobja fel, a fehér mutatók vörös határtartományig lendülhetnek.
A fekete biztonsági övet pirossal szegélyezték, az alumínium pedálsor és lábtámasz alatt csúcsminőségű a piros varrású fekete szőnyeg. Hasonló öltések feszítik a perforált, szemcsézett bőrt a kisméretű kormánykerékre, a váltókar pedig vörös betétes alumíniumgombot kapott. Természetesen a kézifék is bőrbevonatú. A raliautókat idézve a volánon piros csík jelzi az egyenes helyzetet.
Egyedülálló élvezetté teszi a 208 GTi vezetését a futómű. A rugók, a csillapítók hangolása, a stabilizátor, az erősített első bölcső és a hátsó kereszttartó merevsége, nem utolsó sorban a kerekek, egyedül erre a típusra jellemzők. A 205/45-ös gumival felszerelt 17 colos, festett és mattra lakkozott Carbon kerekek mögött elöl 302, hátul 249 milliméteres hűtött féktárcsák vannak.
Az 1.6 THP erőforrás 200 lóerőt ad le, nyomatéka pedig 275 Nm, úgyhogy nulláról százra 7 másodpercen belül gyorsul a 208 GTi, míg az állórajtos 1000 méter 27 másodpercet vesz igénybe. Persze nem is csoda, hiszen csak 1160 kg súlyú az autó, és ennek megfelelően szerény, 145g/km a CO2 kibocsátása is.
Egy új Peugeot GTi megjelenése mindig nagy esemény, különösen a 200-as családban. Ennek megünneplésére hozza ki a Peugeot az ötven darabra korlátozott Limited Edition sorozatot. Kizárólag Selymes Gyöngyház Fehér fényezéssel készül, különleges 17 colos kerekeit fényes Onyx Black színre festik, középen az alumínium porsapka szegélye viszont piros. A hűtőmaszk alsó, szintén fehér léce a francia trikolórt viseli. A tulajdonosokat belül egy számozott plakett emlékezteti arra, hogy milyen zártkörű klub tagjai lettek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)