2+2 üléses kupé a Peugeot-tól
Hamarosan érkezik a Peugeot 307-utód 308, melyből 3- és 5-ajtós változatot biztosan készítenek majd. A dizájnerek fantáziáját mindenesetre megragadta az új kompakt modell; bárcsak később viszontlátnánk belőle egy 2+2 üléses sportos kupét is, mint a 308 RC Z. Mint a legtöbb koncepcióautó, a 308 RC Z is új dizájn ötletek és műszaki megoldások tárháza, különben pedig a Peugeot vérbeli, könnyű építésű sportkocsija.
Hamarosan érkezik a Peugeot 307-utód 308, melyből 3- és 5-ajtós változatot biztosan készítenek majd. A dizájnerek fantáziáját mindenesetre megragadta az új kompakt modell; bárcsak később viszontlátnánk belőle egy 2+2 üléses sportos kupét is, mint a 308 RC Z. Mint a legtöbb koncepcióautó, a 308 RC Z is új dizájn ötletek és műszaki megoldások tárháza, különben pedig a Peugeot vérbeli, könnyű építésű sportkocsija.
A 2+2 üléses 308 RC Z építésénél előszeretettel alkalmazták az alumíniumot és a szénszál erősítésű műanyagot, a hátsó szélvédő anyaga pedig polikarbonát. A kocsi önsúlya így nem haladja meg az 1200 kilogrammot. A 4276 mm hosszú (pontosan annyi, mint a széria ferdehátú modell), 1840 mm széles (+25 mm) és 1320 mm magas kupé stílusos, áramvonalas karosszériát kapott, jellegzetes formai megoldásairól azonnal Peugeot-ként azonosítható. A két alumínium tetőoszlop bukókeretként is funkcionál, a hatalmas szélvédő pedig “kétpúpú”, szénszálas tetőben és színezett, polikarbonát hátsó szélvédőben folytatódik. A lényeg ezúttal is az volt, hogy a kocsi álló helyzetben is mozgásban lévőnek tűnjön. Az ajtók fineszes módon kötik össze a kocsi elejét a hátuljával, de a 308 RC Z-t leginkább a középen kimélyített teteje emeli ki a tanulmányautók tömegéből. A vaskos sárvédőket látványos, 19 colos krómfelnik töltik ki, melyeken 245/40-es gumik feszítenek.
A 308 RC Z műszerfalát egy az egyben a szériautótól kölcsönözték, ami letisztult és elegáns. Nem sajnálták az időt és a pénzt a kínosan aprólékos kidolgozásra és az első osztályú anyagokra, ez egyértelmű. Az utastér egyszerűen gyönyörű: a műszerfalat bőrrel vonták be, míg a króm, alumínium és fekete lakkbetétek használatával sportos, prémium érzetet sikerült teremteni. A két középső szellőző egy Bell&Ross analóg órát fog közre. Különleges darabok az erős oldaltartású kagylóülések is, csiszolt alumínium fűzőlyukakkal. A két hátsó szükségülést is bőrrel kárpitozták, de számítva arra, hogy itt inkább csomagok fognak utazni, lehajthatóvá alakították őket. Az első ülések mögött keresztben elhelyezhető egy golftáska, de a bővített poggyásztér hosszában be tud fogadni akár egy hegyi kerékpárt is.
A 308 RC Z-be a 207 RC-ből ismert 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses THP turbómotort szerelték, de 175 helyett 218 lóerős teljesítménnyel. A 43 lóerős többletet a motorelektronika átprogramozásával érték el. A rugalmasság is sokat javult, a kis lökettérfogatú erőforrás 280 Nm-t termel alacsony fordulatszámon (overboosttal 300 Nm). A motorhoz egy új fejlesztésű hatfokozatú manuális váltóművet társítottak. A 308 RC Z fürge jószág, nulláról százra 7 másodperc alatt gyorsul fel, maximális sebessége pedig 235 km/óra. Átlagfogyasztása viszont szerény, 6,7 l/100 km.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)