240 ló az Opel Astra OPC-ben
címkék:
240 tagú ménes toporzékol a háromajtós Astra GTC alapjára épített Astra OPC-ben, amely 6,4 másodperces százra gyorsulást és 244 km/órás végsebességet produkál. Az Opelt már nem érheti kritika, az Astra OPC képes igazán megszorongatni a konkurens erőmodelleket.
Nagyon sportosra sikeredett az Astra OPC: mélyre lenyúló első kötény nagy légbeömlővel, középen kivezetett kipufogó, kidomborodó küszöb és ötküllős, exkluzív OPC-kerekek (gumiméret 225/40 R18 Y), valamint kék féknyergek különböztetik meg az alapmodelltől. A sokat ígérő külsőhöz megfelelő teljesítmény is párosul; a háromajtós Astra OPC kétliteres turbómotorja 240 lóerőt és 320 Nm maximális nyomatékot mozgósít, nulláról százra 6,4 másodperc alatt ér fel, hogy aztán meg se álljon 244 km/h-ig. Az erőforráshoz hatfokozatú sebességváltót kapcsoltak, a szabványos átlagfogyasztás pedig alacsony, 9,2 liter 100 kilométerre, bár ez az OPC tulajdonosok számára vélhetően nem olyan fontos.
A futómű a legkorszerűbb technikát képviseli és a nagy teljesítményhez lett hangolva, így az Astra GTC-jéhez képest 15 milliméterrel leültették, feszesebb rugókkal és csillapítással. Az elektrohidraulikus szervokormányt az OPC-re jellemző optimális útkapcsolatra és precíz visszajelzésekre hangolták. A megnyugtató lassulásról és a jó adagolhatóságról egy nagyteljesítményű fékberendezés gondoskodik. Mindehhez járul az opcióként rendelhető adaptív IDSPlus futómű-szabályozás az elektronikus CDC (Continuous Damping Control) lengéscsillapító-állítással. Mindamellett van SportSwitch funkció is, amely nem csupán a csillapítást változtatja meg, hanem direktebbé teszi az autó reakcióit is a kormányzásra és a gázadásra.
Belül bőr-szövet huzatú Recaro-sportülések, különleges grafikájú műszerek, háromküllős sportkormány, OPC-emblémás küszöblécek és alumíniumpedálok gyönyörködtetik a szemet.
Az OPC-modellcsalád legújabb tagja 2005 szeptemberétől rendelhető.
Kapcsolódó cikkek:
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)