/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Miként hat az orosz-ukrán konfliktus a gumiiparra?

2022. május 09. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Számos újságírói kérdést kaptunk azzal kapcsolatban, hogy az orosz-ukrán konfliktus miként befolyásolja az európai gumiipart, illetve abroncsgyártást. Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségétől (ETRMA) a következő információkat kaptuk.

A két szemben álló ország konfliktusa az ellátási lánc megszakadásához vezetett: ez főként a korom és a szintetikus gumi, az acélkord és a peremhuzal behozatalát érinti.

Az abroncsgyártás egyik fontos alapanyaga a korom. Oroszország évente több mint 500 000 tonna kormot szállít Európába, Ukrajnából pedig körülbelül 50 000 tonna érkezik. A teljes európai koromkapacitás több mint 50%-a Oroszországból, Ukrajnából és Fehéroroszországból érkezik.

Oroszország szállítja az EU-ba importált összes szintetikus gumi 30%-át; nagymértékű kitettség a sztirol-butadién gumi, a polibutadién és különösen a szintetikus poliizoprén (a természetes gumi kémiai klónja – az oroszországi termelési kapacitás 60%-a) tekintetében.

Oroszország és Fehéroroszország együttesen az EU importált acélkordjának 15%-át adja; ezen felül Fehéroroszország adja az EU importált peremhuzal 31%-át.

Szankciók és gumiabroncsok

A gumiabroncsok a március 15-én közzétett szankciók célpontjai, de érintettek az úgynevezett „kettős felhasználású termékek listájának hatályát kiterjesztő szankciók” miatt is, beleértve a Fehéroroszországra vonatkozó listát is.

Az inflációs nyomás hirtelen megugrása csorbítja a fogyasztói bizalmat és a vásárlóerőt, az elemzők pedig felére csökkentették az európai GDP növekedésére vonatkozó előrejelzésüket. A magas üzemanyagárak következménye a megtett járműkilométerek csökkenése lesz, ami a csereabroncsok értékesítésére is kihat.

Abroncsgyártás Oroszországban

Az ETRMA tagjai Oroszországban mind a helyi, mind az európai piacra gyártottak gumiabroncsokat; a Michelin, a Continental, a Nokian, a Pirelli és a Bridgestone rendelkeznek ipari telephellyel Oroszországban. A Michelin, a Bridgestone és a Continental március elején felfüggesztette az oroszországi termelést. A Continental a múlt héten indította újra a termelést, de exportra ők sem szállítanak.

Az európai piacokon értékesített személygépkocsi-abroncsok 9%-át, a tehergépkocsi- és autóbuszabroncsok 7%-át, valamint a mezőgazdasági gumiabroncsok 2%-át tették ki korábban az Oroszországból importált gumiabroncsok.

EU kereskedelmi partnerek

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/