300 lóerős az Audi S3
Az Audi S3 harmadik nemzedéke számára Ingolstadtban egy új 2 literes turbómotort fejlesztettek ki, amely 300 lóerőt és 380 Nm nyomatékot állít elő. Az új sportmodell a jövő év elején kerül a szalonokba és a bivalyerős motor mellett tartalmazni fog minden high-tech megoldást, amit az Audi ma kínál.
Az új S3-as Audi egy vadonatúj 2 literes TFSI motort kap, amely csupán a hengerűrtartalmában egyezik meg a kategóriájában többszörösen Év Motorja díjas előddel. Az új 1984 köbcentiméteres erőforrás 380 Nm- nyomatékot szolgáltat az 1800-5500-as fordulatszám-tartományban, ami igen figyelemreméltó. Tehát már alacsony fordulatszámtól kezdve szakadatlanul húz az autó. A 300 lóerős csúcsteljesítmény éppen 5500-as fordulaton jelentkezik, a leszabályzás pedig 6800-nál következik be.
Az Audi S3 duplakuplungos S tronic váltóművel 5,1 másodperc alatt letudja a százas sprintet, míg kézi váltóval ehhez 5,4 másodpercre van szüksége. 60 kilogrammal könnyebb elődjénél, pontosan 1395 kilogramm a súlya. A sportkompaktok mezőnyében így nem talál legyőzőre. A végsebessége 250 km/óra, az átlagfogyasztása pedig ugyancsak dícséretes 6,9 liter (manuális váltóval 7 l/100 km). 1,5 literrel kevesebbet fogyaszt, mint az elődmodellt hajtó 2 literes turbómotor! A 2 literes TFSI nagy trükkje ugyanis, hogy direkt és indirekt befecskendezést is alkalmaz. Az indirekt befecskendezés részterhelésnél az FSI közvetlen befecskendezés „alá dolgozik”, így csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A direkt befecskendezés csak indításnál és nagyobb terhelésnél működik, akár 200 bar nyomáson.
Az új négyhengeres, 2 literes TFSI motor a világ egyik legkorszerűbbje. Először is két kiegyensúlyozó tengelyt építettek bele, amelyek a főtengelynél kétszer gyorsabban forognak, elképesztően sima járást biztosítva. Kettős változó szelepvezérléssel is ellátták, a kompressziója pedig 9.3:1, turbómotorhoz képest rendkívül magas. A kipufogócsonkot a hengerfejbe integrálták, ahol folyadék hűti, így csökken a kipufogógáz hőmérséklete és hideg időben gyorsabban bemelegszik a motor. Ugyanakkor ez a megoldás dinamikus vezetésnél mérsékli a fogyasztást. A turbófeltöltő 1,2 bar töltőnyomással dolgozik a spontánabb gázreakció érdekében, a sűrített levegő hőmérsékletét pedig vízhűtéses intercooler tartja alcsonyan. Összetettsége ellenére a 2.0 TFSI motor csak 148 kilót nyom.
Az Audi S3 vezetése az S tronic váltóval igazán izgalmas, az intelligens egységbe ugyanis sport módot és rajtprogramot is építettek. A kerekek pedig gond nélkül az útra tudják vinni a teljesítményt, az S3 ugyanis quattro összkerékhajtást kapott. Normál vezetésnél a nyomaték java része az első kerekekre irányul, tapadásvesztésnél azonban milliszekundumok alatt a hátsó tengelyre is több nyomaték adódik át. Az S3 sportautóként viselkedik, precízen irányítható, azonnal reagál a kormánymozdulatokra, továbbá minimális oldaldőléssel, gyorsan és neutrálisan veszi a kanyarokat. Akárcsak az új Golfban, ebben az autóban is az új fejlesztésű progresszív kormányzást találjuk meg, amely a középvonal környékén indirekt érzetű, élesen eltekerve azonban nagyon közvetlenné válik. Az S3 sportfutóműve a normál A3 modellhez képest 25 mm-rel ülteti meg a karosszériát. A felnik 18 colosak.
Az S3 modellben alapfelszerelés az Audi drive select rendszer, amely comfort, auto, dynamic, efficiency és individual menetprogramokkal rendelkezik. Opcióként a TT RS és az R8 modellekből ismert elektromagnetikus csillapítás (Audi magnetic ride) is rendelhető az autóhoz.
Az Audi S3 alumíniumhatású, S-specifikus singleframe hűtőrácsot, továbbá méhsejt mintázatú ráccsal ellátott légnyílásokkal kirakott első lökhárítót és hátsó diffúzort visel, amely alól négy kipufogóvég kandikál ki. Opcióként teljes LED-es fényszórórendszer is kérhető az autóhoz, a kategóriában elsőként. Az utastér a fekete kárpitozásnak, a kontrasztos varrásnak, és az alumínium fokozott jelenlétének köszönhetően sportos hangulatú, a minőség pedig – a képeken is látszik – első osztályú. A műszerlapok szürkék, a mutatók fehérek, a fordulatszámmérőbe pedig töltőnyomás-mérőt is építettek. A csomagtér amúgy 365 literes és 1100-ig bővíthető. Az Audi kívánságra érintésérzékeny felülettel kiegészített MMI navigation plus rendszerrel, Bang & Olufsen hifivel, valamint vezetői asszisztens rendszerek garmadával is felszereli az autót.
Az új Audi S3 a jövő év elején érkezik, 38 900 eurós németországi alapárral.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)