300 lóerős lett a csúcs BMW X1
Az új BMW X1 portfóliójának csúcsára egy M-jegyekkel felvértezett, teljesítményre optimalizált modell gurul fel. Az új BMW X1 M35i xDrive új fejlesztésű 2 literes négyhengeres turbómotort kapott, amely kerekeken 300 lóerőt küld a kerekekre.
A legkorszerűbb moduláris motorgeneráció legerősebb négyhengeres erőforrása lélegzetelállító teljesítménnyel ruházza fel az új BMW X1 M35i xDrive modellt. Ehhez számos technológiai innováció hozzájárul, így többek között a Miller-ciklus alkalmazása, az újratervezett szívónyílások és égésterek, illetve a vezérműtengely-állítás, a befecskendezés, a gyújtórendszer és a kipufogógáz-elvezetés terén eszközölt változtatások is.
A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás M-specifikus újításainak sorát színesíti továbbá az új, extrém masszív főtengely, a dugattyúk hűtőcsatornákkal optimalizált kenési rendszere, valamint a legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor főcsapágycsészéi és főtengely-csapágyfedelei. Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiáját a turbófeltöltő és a közvetett töltőlevegő-hűtő rendszer teljesítményének növelésével, illetve a kettős befecskendezés alkalmazásával optimalizálták tovább. A benzinmotor hatékonyságát optimalizált kenésű működtető egységgel dolgozó VANOS változó vezérműtengely-állítás és VALVETRONIC változó szelepvezérlés fokozza. Az erőforrás percenkénti 5 750 és 6 500 főtengely-fordulat között adja le maximális teljesítményét, csúcs forgatónyomatéka pedig percenkénti 2 000 és 4 500 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.
Az új négyhengeres erőforrás letaglózó erejét az M-specifikus kipufogórendszer szólaltatja meg. Az új BMW X1 M35i xDrive a BMW M GmbH első olyan teljesítményre optimalizált modellje, amely dupla ikervégződéssel dolgozó kipufogórendszert visel. A hátsó lökhárító széleit ékesítő kipufogóvégek, amelyek mindeddig a nagyteljesítményű BMW M modellek kiváltságai voltak, most a kompakt SUV modell csúcsára is megérkeztek.
Az X1 M35i xDrive modellben dolgozó hétfokozatú Steptronic automataváltót kimagaslóan gyors váltás jellemzi. A vezetés élményét a kormány mögötti váltófülekkel elvégezhető manuális váltások emelik új szintre. Az M Sport Boost funkció eközben sportautós kigyorsításokat tesz lehetővé. A funkció aktiválásával – a kormány mögötti bal oldali váltófül legalább egy másodpercig tartó, folyamatos meghúzásával – az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszer a legsportosabb beállítás szerint dolgozik együtt.
Az M35i xDrive 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 250 km/óránál korlátozza.
Az xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabban, a futóművezérlő rendszerekkel folyamatosan együttműködve osztja el a motorból érkező erőt az első és a hátsó tengely között, az elektrohidraulikus vezérlésű, szabadonfutó hátsó differenciálmű pedig a másodperc törtrésze alatt osztja tovább a szükséges forgatónyomatékot a bal hátsó és a jobb hátsó kerék között – ezzel is garantálva a BMW által fémjelzett tapadás, iránystabilitás és sportos vezethetőség egységét.
Az összkerékhajtás munkáját a hétfokozatú Steptronic automataváltóba épített mechanikus differenciálmű is segíti, korlátozva az első kerekek eltérő forgási sebességét. Az akár 26 százalékos záró funkcióra is képes technológia laza terepen és kedvezőtlen útviszonyok közepette a tapadást, tempósan vett kanyarodásoknál pedig az agilitást és a menetdinamikát fokozza.
A modell alapfelszereltségének az adaptív M futómű is része, amely mechanikusan vezérelt, állítható és folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókkal fokozza a modell agilitását és hosszútávú menetkomfortját. A futómű 15 milliméterrel csökkenti a BMW X1 hasmagasságát. A Servotronic sebességfüggő rásegítéssel dolgozó sport kormánymű ugyancsak az új BMW X1 M35i xDrive alapfelszereltségének része.
A BMW X1 M35i xDrive a BMW M GmbH első olyan teljesítményre optimalizált modellje, amely az extrafelszereltség részeként BMW M fékrendszerrel is felszerelhető – az első tengelyen négydugattyús nyergekkel és 385 milliméter átmérőjű tárcsákkal, a hátsó tengelyen pedig egydugattyús úszónyergekkel és 330 milliméter átmérőjű tárcsákkal.
A 19” méretű, ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsák a BMW X1 M35i xDrive ékei, és az elődmodellhez képest 20 milliméterrel szélesebb gumiabroncsok feszülnek rajtuk. Az extrafelszereltségeket egyesítő palettán a 20” méretű, exkluzív ikerküllő-dizájnú, sport gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.
Az M-specifikus stílusjegyek a kivételes sportautókkal szemben támasztott hűtési és aerodinamikai igényeket nyomatékosítják. Az első lökhárító kifejezetten nagy légbeömlőin keresztül beáramló hűtőlevegő minden vezetési szituációban is garantálja a motor, a váltó és a fékrendszer optimális hűtését. A küszöbtoldatok kiképzése, a típus-specifikus tetőszárny és a diffúzorral ellátott hátsó lökhárító eközben az új csúcsmodell teljesítményre optimalizált egyéniségét hirdeti.
A hűtőrács büszkén viseli a BMW M divízió logóját, ami alatt vízszintesen megrajzolt dupla lamellák húzódnak – ez a megoldás eddig kizárólag a nagyteljesítményű BMW M modellek sajátja volt. Oldalnézetből feketére fényezett, ikerkonzol-hatású BMW M külső visszapillantó-házak ragyognak, míg hátulnézetből a típus-specifikus lökhárítóba integrált négy darab, egyenként 80 milliméter átmérőjű kipufogóvég zár ki minden kétséget.
Az ajtók mögött a bajor prémiummárka ügyfeleit olyan látványos elemek várják, mint az Alcantara-borítású műszerfal, a sötét alumíniumból készült dekorbetétek, az antracit-árnyalatú tetőkárpit, a BMW M küszöblécek, a BMW M pedálsor, a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Head-Up kijelző M-specifikus tartalmai, valamint a kormány mögötti váltófülekkel dolgozó BMW M bőrkormány. A 10,25” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával dolgozó BMW Ívelt Kijelző M-specifikus tartalmai még inkább elősegítik, hogy a vezető a sportos vezetési élményre koncentráljon.
Alapfelszereltségként az X1 M35i xDrive fekete és kék kontraszt-varrást viselő, Sensatec/Alcantara kettős borítású sportülésekkel érkezik meg az utakra. Felárért ezek speciális, gyémántmintás steppeléssel ellátott Vernasca bőrkárpittal is megrendelhetők. Az extrafelszereltségek listáját színesítik továbbá az integrált fejtámlával és világító M logóval ellátott háttámlával szerelt BMW M sportülések is, amelyek rendkívül széles tartományban, elektromosan állíthatók.
Az utastér magával ragadó sportossága ugyanakkor a fokozott funkcionalitással is kéz a kézben jár. A hátsó üléssor 40:20:40 arányban osztott és dönthető, ráadásul mindegyik szekció dőlésszöge külön-külön állítható. A hátsó üléssor extraként előre-hátra is csúsztatható, amely tovább fokozza az utastér sokoldalúságát. Az alapesetben 540 literes csomagtér egészen 1 600 literig bővíthető.
Emellett az extrafelszereltségeket egyesítő palettán a típus-specifikus M Sport Pro csomag is megtalálható, amely kibővített elemekkel ellátott M magasfényű Shadowline külső felszereltségi csomaggal és M Shadowline világítással emeli új dimenzióba a csúcsmodell már alapfelszereltségként is kifejező megjelenését. A csomag része továbbá a vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer, illetve a BMW M sportülések és a BMW M biztonsági övek is.
Az új BMW X1 M35i xDrive az elsők között kapja meg a továbbfejlesztett, QuickSelect koncepció szerint felépített BMW iDrive járművezérlő technológia és a BMW 9.0 operációs rendszer párosát. Hogy a megannyi funkció és digitális szolgáltatás kiválasztása, illetve működtetése minden korábbinál intuitívabbá és kényelmesebbé váljon, a BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja új fejlesztésű főképernyővel és innovatív QuickSelect funkcióval dolgozik együtt.