300 lovas SUV-val indít a Cupra márka
A SEAT nemrég jelentette be, hogy Cupra néven önálló identitású márkát indít. Cupra jelvény természetesen csakis hangsúlyosan sportos, különleges felszereltségű modellekre kerülhet rá. Az első a sorban a Cupra Ateca, egy 300 lóerős turbómotorral szerelt családi szabadidőautó, amely 5,4 másodperc alatt terem százon.
A SEAT, mint az egyik leggyorsabban fejlődő kis autógyártó, elérkezettnek látta az időt arra, hogy a sportos modellek iránt rajongó közönségének speciális márkát alapítson. Ez lett az önálló identitással rendelkező Cupra, amely a spanyol márkánál mindig is a kompromisszummentes sportosságot jelképezte. A Cupra nemcsak sportmodellek fejlesztéséért lesz felelős, de az eddig a SEAT Sport alá tartozó teljes motorsport részleget is magába olvasztja. A Cupra modelljeit Európa-szerte 260 kiemelt márkakereskedésben lehet majd megvásárolni.
A Cupra márka termékeivel első alkalommal a Genfi Autószalonon lehetett megismerkedni. Első modelljük a Cupra Ateca, a kompakt SUV szegmens egyik különleges autója, amely az átlagon felüli dinamizmust a mindennapos praktikummal ötvözi. A dinamikus külsejű Cupra Ateca tágas utas- és csomagteret kínál, miközben a hot hatchek zömének beint a zöld lámpánál.
Orrában egy 2 literes TSI turbómotor lakik, kereken 300 lóerős teljesítménnyel. Napjaink egyik legmodernebb erőforrása, új fejlesztésű Otto részecskeszűrő rendszerrel, melynek révén a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normát is túlteljesíti. Egy friss fejlesztésű 7-sebességes DSG-váltót kapcsoltak hozzá. A Cupra Ateca álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul fel százas tempóra, csúcssebessége pedig 245 km/óra – kiemelkedő értékek a szegmensben.
A Cupra Ateca 4Drive elnevezésű négykerék-hajtási rendszert kapott, amely állandóan figyeli többek között a jármű és az egyes kerekek sebességét, a kormánykerék állását és a vezetési stílust, s ehhez mérten dönt a nyomaték elosztásáról. Az előre beállított vezetési módokkal is együttműködik: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road és Cupra. Utóbbi aktiválásákor a motor azonnal reagál a gázpedál parancsaira, felerősödik a hangja és az adaptív felfüggesztés is feszesebbre vált.
A Cupra Atecán számos egyedi stíluselem figyelhető meg. Különleges méhsejt mintázatú felső hűtőrácsán mindjárt ott díszeleg a bronzszínű Cupra logó, alsó hűtőrácsán pedig matt alumínium Cupra felirat olvasható. A lökhárítók és a küszöbök mélyebbre húzottak, a karosszéria pedig fényes fekete részletmegoldásokkal tüzdelt. A tetősínek, a tükörházak, az ablakkeretek, a rácsok, a hátsó diffúzor és légterelő mind feketére festettek. A Cupra Ateca 19 colos egyedi felniken gurul, féknyergei feketék és négy kipufogócsöve van. Egyedi a Cupra nevet és logót a földre vetítő üdvözlő üzenet is.
Az utastérben fekete Alcantara kárpitot találunk szürke díszvarrással, a küszöblécekben Cupra logó világít, a pedálok anyaga pedig alumínium. A középkonzol fényes fekete. A felszereltség nagyon gazdag, az alapellátmány része például a kulcsnélküli nyitás és indítás, a 360 fokos kamerarendszer, a vezeték nélküli töltő, a 8 colos érintőképernyős infotainment rendszer, a digitális műszerfal, a parkolássegítő és az adaptív felfüggesztés is. Plusz pénzért külső és belső karboncsomag rendelhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)