/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

3,9 milliárd eurós veszteséget termelt a smart

2007. június 12. 17:32   |   Autoblog
címkék:  

A smart márka gyakorlatilag a 2002-es bevezetése óta veszteséget termel a DaimlerChryslernek (DC), pedig a városi mini autó koncepciója ígéretesnek tűnt. A német Handelsblatt napokban közzé tett üzleti jelentéséből kiderül, hogy a smart 2003 és 2006 között 3,9 milliárd eurós (5,21 milliárd dolláros) veszteséget halmozott fel. Tavaly a Mercedes például több mint 4 milliárd eurós profitot termelt volna, ha nem lett volna a smart, így azonban “csak” 2,4 milliárdos nyereséggel zárta az évet.


A smart márka gyakorlatilag a 2002-es bevezetése óta veszteséget termel a DaimlerChryslernek (DC), pedig a városi mini autó koncepciója ígéretesnek tűnt. A német Handelsblatt napokban közzé tett üzleti jelentéséből kiderül, hogy a smart 2003 és 2006 között 3,9 milliárd eurós (5,21 milliárd dolláros) veszteséget halmozott fel. Tavaly a Mercedes például több mint 4 milliárd eurós profitot termelt volna, ha nem lett volna a smart, így azonban “csak” 2,4 milliárdos nyereséggel zárta az évet.

A DC közlése szerint a smart márka átszervezése és a második generációs modell kifejlesztése 2005-ben önmagában 1,2 milliárd eurót emésztett fel, de piaci elemzők szerint az autóipari konszern néhány évig még veszteséget kell szenvedjen. Ennek ellenére a DC egyik szóvivője kijelentette, hogy idén a smart először profitot fog termelni. Valóban, egyre jobbak a márka kilátásai. Bár az eladások még mindig 35%-kal alulmaradnak a tervezettel szemben, májusban 14,7%-os bővülést mutatott a márka, s ez 2,9%-os értékesítési növekedést jelentett a konszernnek. Úgy látszik, a második generációs modellnek jobb a fogadtatása.  

(via: Motor Authority)

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá
Még nem érkezett hozzászólás.

*/