400 lóerős az új Renault Alpine
A Renault Alpine A110 Berlinette pontosan 50 évvel ezelőtt jelent meg a színen, a neves évfordulót pedig a francia márka egy lenyűgöző tanulmányautóval, az Alpine A110-50-nel ünnepli. A széles és lapos gép a klasszikus Alpine A110 modern interpretációja és sokat merít a Dezir tanulmányautó formavilágából is. Az autó valószínűleg egyedi darab marad, de az Alpine márka visszatér a köztudatba.
Az Alpine koncepcióautó karosszériáját teljes mértékben karbonszál erősítésű műanyagból készítették és egyedi kék árnyalatú festékkel fújták le, ami a híres Alpine kék „frissebb" változata. A géptető előrefelé, míg az erőforrást feltáró hátsó fedél hátrafelé nyílik fel.
A Renault Alpine A110-50 hajtáslánca és felépítése egyaránt a Mégane Trophy versenyautótól jött, de mivel az Alpine alacsonyabb, többek között a bukócső rendszert is át kellett alakítani benne. A kocsi súlyelosztása közel áll a tökéleteshez, tömegének 47,8 százaléka tevődik az első tengelyre. Az Alpine A110-50 szinte rászívja magát az útra, az úgynevezett ground effect hatást használja ki. Utóbbi a leszorító erő egyharmadát generálja, a többit pedig az állítható hátsó szárny biztosítja.
A kék masina tengelytávja megegyezik a Mégane Trophy-éval (2625 mm), de a nyomtávja elöl és hátul egyaránt szélesebb (1680 és 1690 mm). Gyönyörű, kifejezetten ehhez az autóhoz tervezett, központi csavaros, 21 hüvelykes kerekeken gördül, amelyekre 245, illetve 265 mm széles abroncsokat feszítettek. A felfüggesztés minden paraméterében állítható és Sachs lengéscsillapítókat tartalmaz. A vezetés tiszta élvezete miatt az Alpine Renault-ban nincsen ABS, kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronika sem. Van viszont nagyteljesítményű AP Racing fékrendszer, 356 mm-es első és 330 mm-es hátsó tárcsákkal, amelyeket hat-, illetve négydugattyús féknyergek szorítanak.
A Mégane Trophy versenyautótól kölcsönzött 3,4 literes 24-szelepes V6-os motort a hátsó tengely elé építették be, amely – ahogy illik – a hátsó kerekeket hajtja. A motor egy 6-sebességes félautomata váltón és egy kéttárcsás kuplungon keresztül juttatja erejét az önzáró differenciálművel felszerelt hátsó tengelyre. A V6-os teljesítménye 400 lóerő, ami ha a 880 kilogrammos saját tömeget is számításba vesszük, félelmetes dolgokra teszi képessé a tanulmányautót.
A Renault Alpine A110-50 minden bizonnyal egyedi darabként a gyári múzeumban végzi majd, de az Alpine márka visszatér.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)