450 lóerős az Audi RS4 kombi
Egy modern klasszikus visszatér: a harmadik generációs Audi RS4 Avant ismét a nagy teljesítményt kombinálja a mindennapi használhatósággal. Győrben készülő 4,2 literes V8-as motorja továbbra is turbók nélkül hozza 450 lóerős teljesítményét, amely hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül jut a négy hajtott kerékre.
Az Audi RS4 kombiban ugyanaz a pörgős, szívóüzemű V8-as FSI aggregát dolgozik, mint az RS5 modellben. A Győrben kézi munkával előállított nyolchengeres az egyik legnagyobb literteljesítményű motor a piacon (108,1 LE/l). A 4163 köbcentis hajtómű 450 lóerős csúcsteljesítményét 8250-es fordulatszámnál adja le, maximális nyomatéka pedig 430 Nm a 4000-6000-es fordulatszám-tartományban. 4,7 másodperc alatt felgyorsítja az RS4 kombit százra. A végsebesség 250 km/óra, ám ez kívánságra 280 km/órára emelhető.
A villámgyorsan kapcsoló, hétfokozatú duplakuplungos S tronic váltó a volánról is vezérelhető, igazi újdonsága azonban az, hogy rajtprogramot is építettek bele a kirobbanó gyorsításokhoz. Ahogy mindegyik RS Audiba, úgy az új RS4 kombiba is állandó quattro összkerékhajtást szereltek. A rendszer lelke a középső koronakerekes önzáró differenciálmű, amely azonnal képes változtatni az első és a hátsó tengely nyomatékelosztásán. Alapesetben a nyomaték 60 százaléka hátra megy, de a menetkörülményektől függően a hajtóerő 70 százaléka az első, 85 százaléka pedig a hátsó tengelyre tevődhet át. Az ún. torque vectoring funkció dinamikus kanyarvételnél enyhe fékezéssel megakadályozza az ívbelső kerekek elpörgését, de sport differenciálmű is választható, amely a hátsó kerekek között variálja a nyomatékot, fokozva a vezetési élményt.
Az RS kombi hasa 2 centivel közelebb van az aszfalthoz, mint a normál A4 Avant modellé, emellett 2 centiméterrel hosszabb és 24 mm-rel szélesebb nála. Felhizlalt sárvédői alatt pedig óriási, 19 hüvelykes, tízküllős kovácsolt alumínium felnik forognak. Felárért természetesen eggyel nagyobb, titánszínű, öt V-küllős dizájnú görgőkkel is felszerelik az Audit. Ezekre már 265/30-as gumikat feszítenek. Az RS féktárcsák mérete elöl 365 mm és 8-dugattyús nyergek szorítják őket, de rendelhetők 38 centis karbon-kerámia diszkek is 6-dugattyús nyergekkel.
Alapfelszerelés a drive select rendszer, amely komfortos, automatikus és dinamikus programot kínál. Az üzemmódok befolyásolják a kormányzás, a váltómű és a fojtószelep működését, de a drive select hatással lehet a kipufogórendszer hangjára is. Az Audi egyébként komplett sportkipufogó-rendszert is kínál az RS4 Avanthoz; ez esetben a kocsi fekete kipufogóvégeket kap.
A beltérben minden stílusosan fekete, kivéve a mennyezetet, amely ezüstszínben is rendelhető. A karbon betétek az alapfelszereltség részét képezik, csakúgy, mint a matt alumínium berakások. A vevő ízlésének megfelelően választhat másfajta könnyűfém betétet, zongoralakk díszítést vagy rozsdamentes acél betéteket is. A sportüléseket bőrrel és vadbőrrel kárpitozták, felárért azonban fekete vagy ezüst nappabőr székekkel is berendezhető az Audi. Az opciós listán kagylóülések is szerepelnek, amelyeket kérésre méhsejtrácsos mintázattal látnak el.
Az új Audi RS4 Avant ősszel kerül a márkakereskedésekbe, 76 600 eurós alapárral.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)