/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

45 kilométernyi utat és 55 hidat újítottak fel idén

2007. november 22. 13:39   |   Autoblog
címkék:  

2007-ben összességében 45 kilométernyi burkolatfelület cseréjét (autópályák, félautópályák, csomóponti ágak) és 55 híd felújítását végezték el.

Sajtóközlemény:

November elején fejeződtek be az ÁAK Zrt. idei fenntartási programjának jelentősebb munkálatai. A társaság a beruházások kivitelezésére költségvetésének közel negyedét, azaz mintegy 5,6 milliárd forintot fordított. A felújítási tervek elkészítésekor továbbra is elsődleges szempont volt, hogy a kivitelezésre a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a lehető legrövidebb időn belül kerüljön sor.

A tavalyi évhez viszonyítva az Állami Autópálya Kezelő Zrt. mintegy 300 millió forinttal kevesebbet, 5,6 milliárd forintot fordított a kezelésébe tartozó gyorsforgalmi úthálózat fenntartására. A költségmegtakarítás a versenypályázatoknál elért alacsony áraknak és a költségtakarékos, egyben környezetbarát új technológia bevezetésének köszönhető. A fenntartásra fordított összegből 2,6 milliárd jutott az utak felújítására, 1,5 milliárd a hídfelújításokra és mintegy 1,5 milliárd forint az egyéb fenntartási tevékenységekre. A felújítások költségtervéhez a társaság és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ közötti fenntartási és üzemeltetési szerződés szolgált alapul.

2007-ben összességében 45 kilométernyi burkolatfelület cseréjét (autópályák, félautópályák, csomóponti ágak) és 55 híd felújítását végezték el az ÁAK Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázatokon nyertes vállalkozók. A jelentősebb beruházások mellett számtalan egyéb feladat is szerepelt a programban, így például számos vízmegállásos és balesetveszélyes hely átépítésére került sor az M3 és M30 autópályán. Ezen felül a szakemberek nagy gondot fordítottak az utak kopórétegén keletkező hézagok megszüntetésére is.

Bár néhány kisebb beruházás és a 2006-ról áthúzódó hídfelújítások már áprilisban elkezdődtek, a jelentősebb munkálatok májusban indultak, jó egy hónappal korábban, mint tavaly. A kedvező időjárási körülményeken túl ennek elsődleges oka a hatékonyabbá vált előkészítő munka volt, hiszen a felújítási tervek nagy része már 2006-ban elkészült. Az elmúlt évekhez képest a Társaság üzleti tervét is jóval korábban sikerült kidolgozni, ezért a közbeszerzési eljárások egy részét már az év elején el lehetett indítani.

A felújítások előkészítésekor az elmúlt évekhez hasonlóan idén is elsődleges szempont volt, hogy a beruházások a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett és a legrövidebb időn belül valósuljanak meg. A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma 1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején nem volt olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járt volna.

A 2007-es fenntartási programban szereplő munkálatok közül a kivitelezés jellegét és volumenét tekintve két beruházást érdemes kiemelni. Az első az M1-es autópálya 145. és 160. kilométerszelvénye közötti szakaszának burkolat felújítása volt. Ennek érdekessége, hogy a burkolat cseréjét az úgynevezett Remix technológia segítségével végezték el. A költséghatékony és anyagtakarékos eljárás során az autópálya külső sávján a kopóréteg eltávolítását követően a kötőréteg aszfaltjának felmelegítése és felmarása után új aszfaltkeverék hozzáadásával készülő elegyből új kötőréteg épült, majd teljes szélességben új kopóréteg került az autópályára. A Társaság kimutatásai szerint az aszfalt újrafelhasználásával 20 százalékos megtakarítást sikerült elérni. A Remix technológia alkalmazásával 2007-ben az Állami Autópálya Kezelő Zrt. érdemelte ki a Környezettudatos Vállalatirányítási Egyesület által alapított Környezeti Megtakarítási Díj innovációs különdíját.

A másik kiemelendő beruházás az M7-es autópálya törökbálinti szakaszának burkolat felújítása volt a Balaton felé vezető oldalon. A munkálatok különlegességét az adta, hogy a magyar autópálya-hálózat legnagyobb forgalmat lebonyolító pályarészét érintette. Az augusztus utolsó harmadától szeptember közepéig tartó építkezés méretére és intenzitására jellemző volt, hogy a beavatkozás idejére a társaság szakemberei az M1-es autópályát és az M0 autóutat jelölték ki terelőútként az autósok számára. A felújítás maximális kapacitással folyt a forgalom lehető legkisebb zavarása mellett.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ezúton is köszöni az autósok türelmét és megértését, melyet a felújítási munkálatok miatt bevezetett forgalomkorlátozások idején tanúsítottak.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/