600 lóerővel érkezik a legsportosabb Audi SUV
Az új Audi RS Q8 a Q-sorozat csúcsmodellje, amely az RS-modellek menetteljesítményeit a prémium kupék eleganciájával és az SUV-modellek sokoldalúságával ötvözi. Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.
600 lóerő teljesítmény és 800 newtonméter forgatónyomaték – az új Audi RS Q8 4,0 literes, V8-as erőforrása mély benyomást keltő menetteljesítményekkel szolgál. Turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű aggregátjával az Audi Sport SUV-kupéja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít fel százas és 13,7 másodperc alatt kétszázas tempóra, végsebességét pedig 250 km/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális Dinamika csomag plusz részeként a csúcssebessége akár 305 km/óráig is emelhető.
1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjével a 4.0 TFSI erőforrást sportosan telt hangzás jellemzi. Kettős vezetésű kipufogórendszere az RS-modellekre jellemző módon kétoldalt mély benyomást keltő, ovális végcsövekben zárul. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel igény szerint befolyásolhatja a motor hangját, a fekete végcsövekkel szerelt, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer pedig még sportosabb akusztikai élményről gondoskodik.
Az RS Q8 V8-as biturbó erőforrása kiemelkedő menetteljesítményekkel ötvözi magasfokú gazdaságosságát. Mild-hibrid rendszere (MHEV) 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatra épül, s központi eleme a főtengelyre csatlakozó, szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások és a fékezések során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a lítium-ion akkumulátorban tárolható.
Amikor a vezető az 55 és 160 km/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az RS Q8 energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gördülhet (vitorlázás). A technika már 22 km/óra sebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének alkalmazását. A rendszer a mindennapos üzem során akár 0,8 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként. További gazdaságosságnövelő műszaki megoldásként hengerlekapcsolás is rendelkezésre áll.
A 4.0 TFSI aggregát tekintélyes erejét már alapkivitelben a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek bolygóműves felépítésű, tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken megcsúszást érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.
Az új RS Q8 agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás tökéletesíti tovább, a quattro sport-differenciálmű pedig a dinamikus kanyarvételek során igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. Az első és hátsó felfüggesztések ötkaros konstrukciója egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek.
Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített adaptív sport-légrugózással az új RS Q8 a versenypályák és a terepezés világát ötvözi, RS-specifikus lengéscsillapító-hangolása különösen széles szabályzási tartományt kínál a hangsúlyosan kényelmes és az extrém sportos karakterisztikák között. A karosszéria magassági pozíciója a pillanatnyi menethelyzettől és a vezető kívánságától függően akár 90 milliméteres tartományban is változtatható. A kívánságra rendelhető elektromechanikus aktív billenésstabilizálás a gyors kanyarvételek során minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú billenőmozgásait.
Az alapkivitelhez tartozó összkerék-kormányzás nagynyomatékú elektromos orsós hajtáson és két nyomtávrúdon keresztül mozgatja a hátsó kerekeket. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen még agilisabbá válik az autó. Nagy tempónál a rendszer a gyors irányváltások során növelve a menetstabilitást az elsőkkel megegyező irányban, másfél fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket.
A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül igény szerint alakíthatja az RS Q8 alapvető karakterét, amihez nyolc menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad és offroad, valamint az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok, amelyeket közvetlenül a kormánykerék RS-MODE gombjával választhat.
Az új RS Q8 alapkivitelben 22 colos, 10-küllős „Stern” dizájn szerinti alumínium keréktárcsákkal és 295/40 méretű gumiabroncsokkal készül – a legnagyobbak, amelyeket valaha gyárilag sorozatgyártású Audira szereltek. Kizárólag az RS Q8 számára extrafelszerelésként és különböző színekben 23 colos, 5 Y-küllős „Rotor” dizájn szerinti keréktárcsák is rendelhetők. A hatalmas kerekek mögött RS-fékrendszer dolgozik, elöl 420, hátul 370 mm átmérőjű, belső szellőzésű kompozit féktárcsákkal. A tízdugattyús féknyergek alapkivitelben feketék, s kívánságra vörösre fényeztethetők, míg az extrafelszerelésként rendelhető RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, vörös vagy kék színűek, féktárcsáik pedig elöl 440, hátul 370 mm átmérőjűek.
Impozáns nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával, Manhattan-szürke kontrasztárnyalatra fényezett, RS-specifikus hűtőmaszkjával és fényes fekete, méhsejtmintázatú RS-rácsozatával az RS Q8 magabiztos arculattal érkezik. Masszív, fényes fekete szélső légbeömlőnyílásai és matt alumínium pengeleme révén tökéletesen érvényesülhet atletikus karaktere. A karosszéria színére fényezett, RS-specifikus sárvédő-burkolatok elöl tíz, hátul öt milliméterrel szélesítik a karosszériát. Felül az RS tetőlégterelő, míg lejjebb a matt alumínium diffúzor-díszléccel és a jellegzetes ovális RS-kipufogócsövekkel kialakított, RS-specifikus hátsó lökhárító szolgál markáns lezárásként.
A külső visszapillantó tükrök házai alapkivitelben alumínium felülettel készülnek, opcióként pedig a karosszéria színére vagy feketére fényeztethetők, de karbon kivitelben is megrendelhetők. A fekete és karbon optikai csomag elemei a hűtőmaszkon, a pengeelemeken, a diffúzor-díszlécen és a hátsó fénysávon jelennek meg. Az optikai csomagok részeként az első és hátsó Audi-karikák és „RS” feliratok kívánságra fekete bevonatot kaphatnak.
Az új RS Q8 utastere hangsúlyosan letisztult kialakítású. Kívánságra a tetőkárpit holdezüst szövet vagy Alcantara, illetve fekete Alcantara kivitelben is rendelhető. A cockpit központi eleme a felső MMI touch response érintőképernyő, amely kikapcsolt állapotban csaknem láthatatlanul simul a műszerfal nagyméretű fekete felületébe. További meghatározó dizájnelem a szimmetrikus kialakítású középkonzol, amelyet antracitárnyalatú Alu Race dizájnelemek szegélyeznek.
Az „RS” nyomattal díszített, fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpitozású sportülések harmonikusan illeszkednek a nagyméretű SUV-kupé atletikus stílusába. Még inkább luxusszínvonalú felszerelések az „RS” nyomattal díszített és méhsejtmintájú steppeléssel varrott és Valcona bőrrel bevont RS-sportülések, amelyek masszázsfunkciójuk mellett perforált felületük révén szellőztetési lehetőséget is kínálnak. Az RS-sportülések alapkivitelben fekete, kívánságra konyak vagy gránitszürke kárpittal készülnek.
A két RS-dizájncsomag a térdtámaszok, a kormánykarima, a lábszőnyegek és a sebességváltókar díszvarrásait, illetve a biztonsági övek szegélyeit kínálják vörös vagy szürke kontrasztárnyalatban. A középkonzol, a sebességváltókar és a kormánykerék mindkét dizájncsomagban Alcantara bevonatot kap. A matt karbon, szürke tölgyfa és Alu Spektrum dekorbetétek további választási lehetőséget kínálnak, a bővített bőrkárpit-csomag pedig az ajtókárpitok felső részét is magában foglalva teremt még nemesebb összhatást.
Az RS Q8 háromrészes hátsó ülése már alapkivitelben hosszirányban állítható, a támláját lehajtva pedig akár 1755 literes raktér tárulhat fel. Az új Audi RS Q8 számos menethelyzetben támogatja a vezetőt. A széleskörű kínálatban több mint harmincféle vezetői segédrendszer szerepel, köztük az adaptív menetasszisztenssel, a gazdaságosság-asszisztenssel, az útkereszteződés-asszisztenssel, a sávváltások során figyelmeztető rendszerrel, az útpadka-figyelmeztetéssel és a környezetmegfigyelő kamerákkal.
A magyar piacra az Audi RS Q8 csúcsszínvonalú MMI Navigációs rendszer plusz infotainment berendezéssel érkezik, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül.
Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)