/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

600 lóerős Vipera

2007. január 15. 01:46   |   Autoblog
címkék:  

A sportkocsi bolondok örülhetnek. Jön az új, brutális őserőt megtestesítő Dodge Viper, ami még keményebben megy…

Erős szív


A 2008-as modellévű Dodge Viper SRT10 erőforrása 90 lóerővel nagyobb teljesítményű, mint az elődé. Az SRT műhely mérnökei a McLaren Performance Technologies és a Ricardo segítségével azonban nemcsak nagyobb erőt sajtoltak ki a blokkból, hanem a károsanyag-kibocsátási normák betartására is szigorúan odafigyeltek. Megnövelték a lökettérfogatot, szabadabbá tették a levegőcserét és magasabb fordulatszámot engedélyeztek a motornak. A V10-es alumínium blokk 8,4 literes lett, új égéskamrákkal, nagyobb szelepekkel és VVT változó szelepvezérléssel felvértezett hengerfejet kapott. A szívórendszert is alaposan átfésülték, alacsony ellenállású légszűrőt szereltek be, a levegő-üzemanyag keveréket pedig platinahegyű gyertyák gyújtják be.

Az új Viperben elődjével ellentétben már kéttárcsás kuplungot találunk, s a Tremec T56 hatfokozatú manuális váltóművet is továbbfejlesztették. A sebességfokozatok 10 százalékkal hosszabbak és szinkronizálásuk is jobb, továbbá a váltóutat is lerövidítették.


A Viper Brembo fékrendszere is a világ legjobbjai közé tartozik, ugyanis a 14 colos tárcsák 96 km/óráról kevesebb mint 30 méter alatt nullára fékezik az autót. A mind a négy keréknél független, nagyrészt alumínium felfüggesztést versenykörülményekre is felkészítették. Az SRT mérnökei a maximális tapadás érdekében jobbnak látták még egy robosztus Dana M44-4-es hátsó tengely beszerelését is egy újfajta, GKN sebességérzékelős, részlegesen záró differenciálművel.   

A Viper magasfényűre polírozott, elöl 18 x 10, hátul 19 x 13 hüvelyk méretű felniken gördül, melyből háromféle választható: van ötküllős, H-küllős és az új Razor kerék öt darab U-alakú küllővel.

Figyelemfelkeltő külső


A 2008-as Dodge Viper SRT10 is kétféle karosszériával lesz megrendelhető – Roadster és Coupe változatban. Mindkettő megkapja az új motorháztetőt, nagyobb középső légbeömlővel és hatékonyabb hűtést biztosító vízszintes nyílásokkal. Mindamellett nyolcféle fényezést vezetnek be az autóhoz, melyek közül öt – Venom Red, Snakeskin Green, Viper Violet, Viper Orange és Bright Blue – vadonatúj. Versenycsíkozás opcióként rendelhető fehérben, feketében, 

ezüstben, grafitszürkében, kékben, és pirosban.

A Roadster és a Coupe számos karosszériaeleme eltérő, valójában csak a frontrész, a sárvédők, a motorháztető és az ajtók egyeznek meg rajtuk. A keménytetős Coupe torziós merevsége természetesen jobb a nyitott tetős változaténál, plusz lejtős tetővonala és hátsó élspoilere jócskán növeli a leszorítóerőt. Ennek a változatnak a csomagtere is 177 literrel nagyobb (összesen 414 liter).  

Teljesítmény-orientált utastér


A Viper SRT10 Roadster és Coupe motorja a megszokott piros indítógombbal kelthető életre, a funkcionális, egyszerű műszerfalon pedig változatlanul három főműszer és négy függőleges elrendezésű kiegészítő körműszer kapott helyet. A legfontosabb műszer a fordulatszámmérő, tőle jobbra pedig a 350 km/óráig skálázott sebességmérő van. Újdonság, hogy az utastér már nemcsak feketében, hanem négy különböző színösszeállításban is kérhető: fekete/piros, fekete/kék, fekete/pala és fekete/világosbarna. Ezen kívül a műszerfal és a középkonzol is feldobható különböző dekorbetétekkel. A hosszú lábú sofőrök minden bizonnyal értékelik majd az állítható pedálokat is.


A 2008-as modellévű Dodge Viper SRT10-et kézi munkával fogják összeszerelni a Conner Avenue üzemben, Detroitban. Az első példányok nyáron érkeznek meg az észak-amerikai kereskedésekbe.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/