650 lóerőt tud az új Porsche 911 Turbo S
A Porsche bemutatta a 911 Turbo S új generációját, amely minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel, intenzívebb menetdinamikával és nagyobb kényelemmel rendelkezik.
A 911-es sorozat új csúcsmodellje Coupé és Cabriolet változatban is bemutatkozik, amelyek szíve egy vadonatúj fejlesztésű 3,8 literes boxermotor két változó geometriájú turbófeltöltővel, összesen 650 lóerős teljesítménnyel, 70 lóerővel felülmúlva az előd értékét. A maximális nyomaték immár 800 Nm (ez 50 Nm-es növekményt jelent). A Turbo-specifikus nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó a nulla-százas sprintet 2,7 másodpercesre rövidíti (az elődnél 0,2 másodperccel gyorsabb), miközben a végsebesség változatlanul 330 km/óra.
Az új 911 Turbo S méretei jelentősen növekedtek a menetdinamikai képességekkel együtt: a karosszéria immár 45 milliméterrel szélesebb az első tengelynél (1840 mm), és a teljes szélesség 1900 mm a hátsó tengely felett, ami 20 mm-es növekményt jelent. A megnövelt nyomtáv, a továbbfejlesztett aerodinamika és az új, vegyes méretű abroncsok jelentősen hozzájárulnak az agilitás fokozásához és a sportossághoz. A nyomtáv elöl 42, hátul pedig 10 mm-rel szélesebb. Az adaptív aerodinamikai rendszer részeként elöl már elektromosan vezérelt hűtőrácsot találunk, a megnövelt méretű hátsó légterelő pedig még több leszorítóerőt termel.
Történelmében először a 911 Turbo S a teljesítményét vegyes méretű abroncsok segítségével viszi át az aszfaltra: elöl 20 colos kerekeken 255/35-ös méretű abroncsok feszülnek, míg hátul 21 colos keréktárcsákon találunk 315/30-as méretű gumikat. Az új felszereltségi lehetőségek az összkerékhajtású 911 még sportosabb képességeit hangsúlyozzák ki. Ezek között megtalálható a PASM aktív futóműrendszer sportverziója 10 mm-es ültetéssel, valamint a sport kipufogórendszer állítható szelepekkel, amely karakteres hangot szavatol.
A 911 Turbo S teljesen új erőforrásának alapját a 911 Carrera motorgenerációja szolgáltatta. Az egység teljesen átdolgozott töltőlevegő-hűtőrendszerrel rendelkezik; új, nagyobb változó geometriás turbófeltöltői szimmetrikus elrendezésben kaptak helyet a motornál és elektronikusan vezérelt wastegate szeleppel rendelkeznek. A piezo befecskendezők használata jelentősen javított a motorkarakterisztikán: a végeredmény egy gyorsabban reagáló, erősebb, nyomatékosabb, hatékonyabb és pörgősebb erőforrás.
Az új hathengeres motor levegőzéséről új szívórendszer gondoskodik. Például a korábban használt hűtőlevegő és töltőlevegő csatornák kiosztása megfordult: a hűtőlevegő egy része a karakteres oldalsó Turbo légbeömlőkön keresztül jut hátra. A hátsó légterelőkhöz került légszűrők előtt két kiegészítő külső légbeömlő is található. Így az új 911 Turbo S immár négy légbeömlőn keresztül szív még több levegőt még kisebb ellenállással, fokozva a motor hatékonyságát. A korábbinál nagyobb, két szimmetrikus, változó geometriás turbófeltöltő veszi át az eddigi egységek helyét, melyekben a kompresszor és a turbinakerekek ellenkező irányba forognak. A turbinakerekek átmérője öt milliméterrel 55 mm-re nőtt, miközben a 61 milliméteres kompresszorkerék három milliméterrel nagyobb. A wastegate szelepeket elektronikus léptetőmotor vezérli.
A modell vezetési élmény, dinamika és sportosság tekintetében tökéletesen kiegyensúlyozott, harmonikus kialakítása tökéletesen alkalmassá teszi hétköznapi és versenypályás használatra is. Az új generáció lenyűgöző teljesítményét tökéletesen szemlélteti az álló helyzetből 200 km/óráig történő gyorsulás, amely csupán 8,9 másodpercet vesz igénybe. Ezzel az új 911 Turbo S kereken egy másodperccel gyorsabb, mint elődje. A PTM összkerékhajtásnak köszönhetően jóval több nyomaték, akár 500 Nm is eljuthat az első kerekekhez. Az új generáció széria PASM futóműve is még sportosabb lett. A gyorsabb és precízebb lengéscsillapítás jelentős előnyöket hoz a menetdinamika tekintetében, fokozva a stabilitást, az úttartást, a kormányzási viselkedést és a kanyarsebességet.
A szélesebb légbeömlőkkel rendelkező új első lökhárító karakteres Turbo megjelenéssel rendelkezik. A kettős fényszóró modulok egyedi kialakítást, a széria LED mátrix fényszórók pedig sötét betéteket kapnak. Az áttervezett, pneumatikusan mozgatható első légterelő és a nagyobb hátsó légterelő 15 százalékkal nagyobb leszorító erőt biztosít. A még erőteljesebb hátsó az integrált légbeömlőkkel izgalmas kontrasztot képez a 911 Turbo S karcsú karosszériájával. Az új hátsót a tipikus Turbo stílusban készült, fekete magasfényű hátsó kipufogóvégek koronázzák meg.
A belső tér kimagasló minőségű és sportos kialakítású. Az alapfelszereltségek között megtaláljuk a teljes bőrkárpitozást és a szénszálas betéteket világos ezüst részletekkel. A 18-irányban elektromosan állítható sportülések varrása az első 911 Turbo (930) előtt tiszteleg. A műszercsoport csúcsminőségű megjelenése egyedi Turbo S logókat tár elénk. A középkonzol PCM rendszere immár 10,9 colos, az új elrendezésnek köszönhetően pedig gyorsan és egyszerűen működtethető. Emellett a GT sport kormánykerék, a Sport Chrono csomag, új, integrált Porsche Track Precision alkalmazással és a BOSE Surround audiorendszer is megtalálható a fedélzeten.
A 911 Turbo S Coupé alapára Németországban 216 396 euró lesz, míg a 911 Turbo S Cabriolet 229 962 eurótól lesz elérhető.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)