70 milliárdból lesz autópálya az M0-ból
A kormány szerdán dönt az együttesen ezer milliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről, melyek során a következő két évben 600 milliárd forint európai uniós támogatás használható fel – ismertette Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter. A kormány csütörtökön hozza nyilvánosságra a következő két év támogatott közlekedési programjainak listáját. Mit és hol fejlesztenek? A címre kattintva kiderül!
A kormány szerdán dönt az együttesen ezer milliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésekről, melyek során a következő két évben 600 milliárd forint európai uniós támogatás használható fel – ismertette Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter. A kormány csütörtökön hozza nyilvánosságra a következő két év támogatott közlekedési programjainak listáját.
A miniszter a fontosabb programok között említette, hogy körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a Budapestet elkerülkő körgyűrű jelenlegi M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszát, illetve elkészül az 50-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-ás szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.
A következő hét évben kétszer kétsávosra bővítik és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése. A program foglalkozik vasút-korszerűsítéssel is. A tervek szerint korszerűsödik a Szolnok-Debrecen vonal, valamint a Budapest-Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés. A kormány döntése szerint Miskolcon, Debrecenben és Szegeden felújítják a villamos hálózatot – mondta a miniszter.
Szólt arról is, hogy a továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése. Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.
Szerdán egyébként nem csak fejlesztésekről döntenek, átadják a forgalomnak az M7-es autópálya új, Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,7 kilométeres szakaszát is, melynek része a Kőröshegynél megépült, métereit tekintve a kontinensen egyedülálló völgyhíd. Az átadást követően Budapest és Balatonkeresztúr között végig autópályán közlekedhetnek az autósok, azaz a Balaton teljes déli parti szakaszán is gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés, a tóparti települések mentesülhetnek az átmenő forgalomtól. Az 1872 méter hosszú völgyhíd 17 évi előkészítés után 41,5 milliárd forintból épült meg. A vasbeton szerkezet legmagasabb pillére 88 méter, szélessége 23 méter.
(Forrás: MTI)
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)