/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

75 évvel ezelőtt kezdődött a Volkswagen Bogár sorozatgyártása

2020. december 28. 19:20   |   Autoblog
címkék:  

1945. december 27-én megkezdődött a Volkswagen Limousine (Type 1) sorozatgyártása, amely a Volkswagen sikertörténetének valódi kezdete volt. A modellt eredetileg a nemzeti szocialisták presztízs projektjeként tervezték, de 1939-től a wolfsburgi üzem járművek helyett fegyverzetet gyártott. A második világháború végéig az 1938-ban „KdF-Wagen” névre keresztelt modellből csak 630 darab hagyta el a Volkswagen gyárát. Csak a brit gondnokság alatt kezdődött meg a VW Bogár egyedülálló sikertörténete Wolfsburgban.

75 years ago in Wolfsburg: Start of series production of the Vol
A belsőleg Type 1 néven emlegetett polgári Volkswagen sorozatgyártása, amely később Beetle néven vált világhírűvé, csak a második világháború végét követően, 1945. december 27-én kezdődött meg, a Volkswagenwerk GmbH vagyonkezelője alatt, melyet a brit katonai kormány 1945 júniusában vállalt magára. A britek a Volkswagen Type 1-et arra akarták használni, hogy a megszállási zónájukban szükséges sürgős szállítási feladatokat ezzel végezzék.

Ez a brit pragmatizmus volt az, amely végül megvédte a gyártóüzemet a közelgő lebontástól. Ebben a fejlesztésben kulcsszerepet játszott Ivan Hirst főtiszt. Jövőbe látása és improvizációs tehetsége tette lehetővé az autógyártás megkezdését a jegyrendszeres években a hiány által uralt körülmények között. A technika és az autók iránti lelkesedésével, céltudatosságával és egyértelmű hozzáállásával sikerült lenyűgözően rövid idő alatt átalakítani egy volt fegyvergyárat civil ipari vállalattá.

A brit katonai kormány 1945 augusztusában már kiadott egy megrendelést 20 000 járműre. A gyártás megkezdése az újrakezdés és a remény látható jele volt a gyárban, amelyet a második világháború végére nagyrészt elpusztítottak. Ez a megoldás összhangban volt a későbbi németországi brit politikával, amely a pénzügyi biztonságot és a lakosság jövőbeli kilátásait tekintette a demokratikus struktúrák fejlődésének kulcsfontosságú elemének. Végül a demokrácia utat talált a Volkswagenwerkbe: 1945. november 27-én a demokratikus szavazással megválasztott Üzemi Tanács megtartotta alakuló ülését.

75 years ago in Wolfsburg: Start of series production of the Vol
Ennek ellenére jelentős problémák merültek fel a munkaerő élelmiszerrel és lakásokkal való ellátása terén, és a termelést akadályozta a szűkös nyersanyag és az energiaellátás. E nehéz körülmények ellenére az első Volkswagen szedán nem sokkal karácsony után elhagyta a gyártósort. 1945 végére mindössze 55 járművet gyártottak, 1946-tól a pénzreformig pedig havonta körülbelül 1 000 jármű gördült le a gyártósorról. Az anyaghiány és a jegyrendszer, valamint a személyzet hiánya miatt ennél több autó gyártása nem volt lehetséges. A felelős megbízottak létrehoztak egy értékesítési és ügyfélszolgálati rendszert, és 1947-ben elkezdték exportálni a Volkswagen szedánt.

A nem hivatalos VW Beetle megnevezése alatt az autó népszerűbb lett, mint szinte minden más kocsi az egész világon, és rekordokat döntött a gyártás időtartama és mennyisége szempontjából is. A Volkswagen csak 2003-ban, 21 529 464 példány után állította le Mexikóban a Bogár gyártását. (Németországban 15,8 millió darab készült).

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/