/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A Bentley leggyorsabb limuzinja

2013. február 28. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

A Continental Flying Spur a Bentley történelmének leggyorsabb négyajtós modellje és egyéb tulajdonságaival is új mércét állít fel a luxusszedánok mezőnyében. A Genfi Autószalonon lehet először élőben megcsodálni.

A Bentley tervező csapata igazán kiváló munkát végzett az új Flying Spur modellen. Elérték, hogy a csaknem 5,3 méter hosszú és közel 2 méter széles jármű teljesen másképpen nézzen ki az elődnél, miközben megtartja annak rendkívül előkelő megjelenését. Az új Flying Spur alacsonyabb és szélesebb autó benyomását kelti, profilja lendületes, fara pedig izmos. Utóbbi különösen látványos; a kidomborított hátsó sárvédő, a magas csomagtérfedél, valamint a diódás lámpák emlékezetessé teszik. Elölről azonnal felismerhető, hogy Continental modellhez van szerencsénk, a krómozott hűtőrács és az ékszerszerű ovális fényszórók csak a Bentley-ket jellemzik. Azért itt is akad új stíluselem, mint például az alsó krómozott rács, amely immár a karosszéria teljes szélességében húzódik, és említhetők az oldalelemekbe integrált, B betűt formázó szép szárnyas motívumok is.

Az új Flying Spur motorháztetejét és sárvédőit alumíniumból konstruálták; összességében a kocsi mintegy 50 kilogrammal lett könnyebb elődjénél (2475 kg). A karosszéria csavarodási merevsége viszont 4 százalékkal nőtt, a légellenállási együtthatója pedig 0,29-re csökkent, ami kiváló érték.

A luxuslimuzin utasterében mintegy 600 új alkatrészt találunk, csak a napellenzőket, az ajtófogantyúkat, a könyöklőket, valamint a középkonzol egyes részeit és bizonyos kezelőszerveket mentettek át az elődmodellből. A vásárlók négy- vagy ötüléses konfigurációban rendelhetik meg az autót, és 12 különböző színű bőrkárpitozás közül választhatnak. Az első fotelek 14 irányban elektromosan állíthatók, és mindegyik ülőalkalmatossághoz ülésfűtés és szellőztetés tartozik. A négyüléses verzióban a középkonzol a kabin teljes hosszában végighúzódik.

Mondani sem kell, hogy a Flying Spur berendezéséhez csakis a legfinomabb, legnemesebb anyagokat használták. Az utastér hangulatát meghatározó faanyagból minden egyes autóhoz közel tíz négyzetméternyit használnak fel, de azt fenntartható forrásból szerzik be. Hétféle fa áll rendelkezésre, a megmunkálás, lakkozás és beépítés természetesen kézzel történik. Egyébként szinte mindent, még a mennyezetet és az oszlopokat is bőr borítja. A Mulliner Driving specifikációban öt újabb kárpitszín és öt újabb fafajta érhető el.

A Flying Spurbe emellett beépítették a legmodernebb technológiákat. Az infotainment rendszer egy 20 centiméter átmérőjű érintőképernyőn vagy hangparancsokkal vezérelhető, 64 GB-os háttértárral bír és opcionálisan WiFi hotspottal is kiegészíthető. Az utasok hordozható készülékeikkel barangolhatnak az interneten. Alapfelszerelés az üléstámlákba épített két darab 25 centiméteres LCD képernyő és multimédiás lejátszó; a hátul ülők DVD-ről, SD kártyáról, HDMI vagy USB eszközről bármilyen tartalmat feltölthetnek és nézhetnek. USB töltőpont és vezeték nélküli fülhallgató is jár mindegyik utasnak. A hangélményt 1100 wattos Naim audiorendszer biztosítja.

Az új Continental Flying Spur meghajtásáról a brit gyártó legerősebb aggregátja gondoskodik. A 6 literes, ikerturbós, 48 szelepes W12-es erőmű 625 lóerőt és 800 Nm nyomatékot pumpál ki magából, amelyet egy 8-sebességes ZF automataváltó továbbít a kerekek felé. Az átdolgozott erőforrás így az elődmodellhez képest 13 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és széndioxid-kibocsátást produkál (14,7 l/100 km és 343 g/km). Az összes kerék hajtott, a nyomaték 60 százaléka alapban a hátsó kerekekre jut, de az arány megváltozhat: a nyomaték maximum 85 százaléka a hátsó, vagy 65 százaléka az első tengelyre helyeződhet át. A luxuslimuzin 4,6 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 322 km/óra, a leggyorsabb sorozatgyártású szedánná avatva azt.

Egy ilyen autóban nem tudunk mást elképzelni, mint légrugózást, s a Flying Spur ezen a területen is remekel. Számítógép által vezérelt légrugózása 10, illetve 13 százalékkal puhább (elöl és hátul), mint az elődben, ami rendkívüli kényelmet nyújt, ám forszírozott tempójú kanyarokban és a sebesség növekedésével feszesebbé válik és mérsékli a karosszéria dőlését. A rendszer két fokozatban a hasmagasságot is csökkenti, 5, illetve 10 mm-rel 195 km/óránál, valamint további 8, illetve 13 mm-rel 240 km/órás sebességnél.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

julia eiler
2013-02-28 - 21:30

no comment…


*/