A BMW-jé az Év Motorja díj
A BMW megszakította a Ford három éve tartó győzelmi sorozatát, és megszerezte a Nemzetközi Év Motorja díjat. A zsűri a BMW i8-ban dolgozó 1,5 literes háromhengeres turbómotort tartotta a legjobbnak, amely a villanymotorral kiegészülve 362 lóerős teljesítményt nyújt. A Ford 1 literes háromhengeres Ecoboost erőforrása, amely zsinórban háromszor gyűjtötte be a díjat, 7 ponttal lemaradva a második helyen végzett.
Ma adták át a Nemzetközi Év Motorja díjakat a stuttgarti Motor Expón, amelyeket egy 65-tagú, független iparági szakértőkből álló zsűri ítél oda. A kitüntető Év Motorja díjat a BMW zsebelhette be az i8 sportautót hajtó 1,5 literes háromhengeres, benzin-elektromos hibrid hajtásláncáért, amely két másik kategóriában is első lett. Megkapta a legjobb új motor díját és az 1,4-1,8 literes kategória elsőségét is megszerezte. Immár hagyományosan, a bajor gyártó a 2,5-3 literes kategóriában sem talált legyőzőre, az M3 és M4 modelleket hajtó ikerturbós soros hathengeres blokkot hozták ki győztesnek.
Bár a Ford nem gyűjtötte be a legnagyobb elismerést, 999 köbcentis Ecoboost aggregátja az 1 liter alatti kategória legjobbja lett, nyolcra gyarapítva a mini blokk győzelmeinek számát. Az 1,8-2 literesek kategóriájában a Mercedes-AMG vitte a prímet az A 45, CLA 45 és GLA 45 modellekben található 2 literes turbómotorjával. A PSA Peugeot Citroën az 1-1,4 literes kategóriában nyert az 1,2-es háromhengeres turbómotorjával. A 2-2,5 literesek között ismét az Audi 2,5 literes öthengeres turbója győzedelmeskedett, immár hatodik alkalommal szerezve meg ezt a trófeát. A sportmotorok és 4 liter fölötti lökettérfogatú erőforrások mezőnyében ismét a Ferrari nyert, V8-asát ötödik alkalommal hozták ki győztesnek. Konkurense, a McLaren sem távozott üres kézzel, a 3-4 literes kategóriában ő kapta az Év Motorja díjat a 650S, 625C és 12C-ben dolgozó 3,8 literes biturbó erőforrásáért.
Még több információ itt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)