/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A BMW volt a tavalyi év slágerprémiuma

2015. január 10. 18:45   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

December hónapban is a bajorok adták el a legtöbb kocsit a német prémiumtrióból, így az egész tavalyi évet nézve jogosan érdemelték ki a legjobban keresett márka címét. Összesen 2,11 millió BMW-csoportbéli autót adtak el világszerte 2014-ben.

A gazdasági válság óta a tavalyi év volt az első, amikor igazán ment a gyártóknak. Közülük is a prémium márkák növelték hasznukat jókora mértékben, ami a feltörekvő (kínai, illetve indiai) piacok gazdagodásának köszönhető legfőképp. A legfrissebb jelentés szerint a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi is nagyot kaszált 2014-ben.

Közülük a bajorok uralták a globális piacot december hónapban és az egész évben egyaránt. Ha csak a havi lebontást nézzük, csak BMW-ből 177 954 darab fogyott, amihez hozzácsaphatjuk még a Mini és a Rolls-Royce eladásait is, hisz ezek is a bajor vállalat tulajdonában állnak. Így pedig az előző év azonos időszakához képest 15 százalékos növekedéssel 215 217 példányt értékesített a márkacsoport, ami 2,11 millió éves (plusz 8% 2013-hoz képest) végeredményt jelent – ebből 1,81 millió volt csak BMW.

A második legnépszerűbbnek a Mercedes-Benz bizonyult 163 171 darab csillagmárkás decemberi eladásával. Ez 17%-os növekedés, míg éves szinten 1,65 millió darabnál állt meg a számláló, ami pedig 13%-os javulást hozott.

Bár a Mikulás kevesebb – 150 ezer – Audit szállított le, mint Mercit, éves szinten így is a négykarikásoké lett a második hely a maguk 1,74 millió darabszámával, ráadásul a decemberi mutató is 15%-os bővülést jelez. Egyébként épp ennyit (1,74 millió autót) adott el a Mercedes a Smarttal karöltve tavaly.

Ahogy a számok mutatják, a BMW továbbra is piacvezető a triumvirátusból, azonban a riválisok már szorosabban követik a bajor márkát, ugyanis már csak 70 ezer darabbal adott el kevesebb kocsit az Audi – az előző évi 80 ezerhez képest. A Mercedes pedig már csak 91 ezer autóval értékesített kevesebbet az Audinál a 2013-as 114 ezerhez képest.

Előrejelzések szerint az emelkedés folytatódhat idén is, azonban a kínai és az amerikai piacokon jókora lassulás várható, így már egy szolidabb mértékű növekedésre számíthatunk.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szalkai
2015-01-15 - 14:58

“Közülük is a prémium márkák növelték hasznukat jókora mértékben, ami a feltörekvő (kínai, illetve indiai) piacok gazdagodásának köszönhető legfőképp.”
Az indiai Mercedes eladás a 2013-as 9003-ról 10 201-re nőtt, a BMW 7327-ről kb 8000-re, az Audi 10002-ről 10851-re.
Biztos, hogy ennek a párszázas növekedésnek köszönhető a német prémiummárkák sikere?


*/