A férfiak kedvence az Astra, a nőké a swift
Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintű értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nőké a Suzuki Swift. A nők a ferdehátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferdehátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és egyterűket.
Az AAA AUTO magyar piacra vonatkozó 2016-os adatai szerint a magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus, míg a nőknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerűbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerűbb. Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint az AAA AUTO értékesítési hálózatának más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nők 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nők 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya.
Magyarországon – ahogy más piacainkon is – a nők a kisebb teljesítményű gépkocsikat kedvelik. A női használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 68 LE-s vagy annál kisebb motorteljesítményű autót. A magyar nők az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: Magyarországon a női vevők 74 százaléka választott benzinüzemű gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemző 64 százalékkal.
Az AAA AUTO magyar női vevői körében erősen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nők 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka egyterűt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)