A Ferrari V8-as biturbója lett az Év Motorja
A Ferrari új fejlesztésű, nyolchengeres biturbó erőforrása kapta meg a rangos Nemzetközi Év Motorja díjat, s ezen kívül még három díjat begyűjtött, ezt választották meg az Év Új Motorjának és Sportmotorjának, de a 3-4 liter közötti kategóriában sem talált legyőzőre.
Idén a 30 ország 63 autós szakírójából összeállított zsűri a Ferrarinak ítélte oda a Nemzetközi Év Motorja díjat. Az olasz márka 3,9 literes biturbó V8-as erőforrását találták a legjobbnak; ez hajtja a 488 GTB és Spider modelleket, valamint kissé eltérő hengerűrtartalommal a California T modellt.
A Ferrari blokkja abszolút lenyűgözte a zsűrit, dicsérték annak hatékonyságát, teljesítményét és rugalmasságát. Dean Slavnich, a Nemzetközi Év Motorja Díj társelnöke így fogalmazott: „A közúton és versenypályán nyújtott fantasztikus teljesítmény, vegyítve a klasszikus maranellói V8-as hangzással bebiztosította a 488 motorja számára az első helyet.” Az intelligens kialakítású hajtómű új mércének tekinthető a turbómotorok között, a turbólyuk teljes hiánya, a széles fordulatszám-tartományban élénken leadott nagy nyomaték és a lelkesítő hangzás miatt.
A két darab IHI turbófeltöltővel lélegeztetett, 3902 köbcentiméteres F154CB kódjelű, ‘leméretezett’ erőforrás a többszörös Év Motorja győztes 4,5 literes szívómotort váltotta fel a Ferrari modellpalettáján, és jobbnak bizonyult nála. A motor a 488 GTB és a 488 Spider modellekben egyaránt 670 lóerőt mozgósít 8000-es fordulatszámon, maximális, 760 Nm-es nyomatékát pedig 3000-es fordulatszámon adja le.
A Ferrari biturbó aggregátja 331 ponttal végzett az élen, maga mögé utasítva a 278 pontot összeszedett BMW i8 1,5 literes háromhengeres, benzin-elektromos hibridjét. A harmadik helyre a Porsche 3 literes soros hathengeres turbós erőforrását szavazták meg 267 ponttal. A Ferrari teljesítménye azért is kiemelkedő, mert nyolc éve nem végzett az első helyen négyhengeresnél nagyobb, tíz éve pedig hathengeresnél nagyobb erőforrás. A 3,9 literes erőforrás egyik a három közül, amely egy adott évben négy díjat is megkapott. Az Év Motorja díj mellett ezt választották az Év Új Motorjának, az Év Sportmotorjának, és a 3-4 liter közötti kategória legjobbjának.
Az 1 liter alatti kategóriában ismét a Ford apró, ám erőteljes 1,0 literes EcoBoost motorja nyert, immár zsinórban ötödik alkalommal. Az 1-1,4 literes mezőny legjobbja a PSA konszern 1,2 literes 3-hengeres turbómotorja lett, az 1,4-1,8 literes kategória etalonja a BMW 1,5 PHEV hajtóműve lett, az 1,8-2 literes szegmens első helyére a Mercedes-AMG 2 literes turbós blokkját tették, a 2-2,5 literes kategóriát hagyományosan az Audi 5-hengeres 2,5 literes turbómotorja uralta, míg a 2,5-3 literes motorok mezőnyében a Porsche soros hathengeres turbós aggregátja vitte a pálmát. A 3-4 literes, illetve a 4 liter fölötti motorok mezőnyében a Ferrari állhatott a dobogó legfelső fokára. Utóbbiban a zsűri az F12berlinettát és F12tdf-et mozgató 6,3 literes szívó V12-es motort tette az első helyre. Az Év Zöld motorja kupa idén a Teslához vándorolt, a zsűri a Model S és a Model X elektromos hajtásláncát tartotta a legjobbnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)