A Ferrari V8-asa lett az Év Motorja
Mesterhármast húzott a Ferrari, 2018-ban ismét a márka 3,9 literes biturbó V8-as erőforrását választották meg a Nemzetközi Év Motorjának. A feltöltött nyolchengeres erejével, érzelmes karakterével és fejlett technológiájával egyszerűen elsöpörte a konkurenciát.
Maranello legjobbja elképesztő mennyiségű, 486 pontot kapott a zsűritől, így 288 ponttal előzte meg a második helyezett Porsche erőforrást. A Ford mellett így immár a Ferrari a második gyártó, amely zsinórban háromszor aratott összetett győzelmet. A márka V8-asa ráadásul a bevezetése utáni három évben 10 kategóriagyőzelmet zsebelt be, többet, mint bármely más motor a karrierje első 36 hónapjában.
A Ferrari tovább tökéletesített és finomhangolt biturbó nyolchengerese a 488-as modelleket hajtja, a sorozat leginkább kihegyezett tagjában, a Pistában 720 lóerőt ad le. A zsűri nagyon szerette, dicsérték a turbólyuk nélküliségét, a remek teljesítményleadását, az érzelmes előadásmódját, a vad fújtatását és a roppant erejét. Az aggregát 8000-es fordulatszámon adja le maximális teljesítményét, nyomatéka 770 Nm, literteljesítménye pedig 185 LE/l.
A Ferrarinak számos babér termett az idei szavazáson, a 3,9 literes V8 biturbó például a 3-4 literes kategóriában sem talált legyőzőre és a legjobb teljesítménymotor díját is neki ítélték. Összetettben a Porsche 3 literes turbó boxermotorja lett a második (198 pont), míg a harmadik helyre a Ferrari 812 Superfastban dolgozó 6,5 literes szívóüzemű V12-es aggregát jött be (158 pont). Az elképesztő literteljesítményű, 800 lóerős motor megnyerte a 4 liter fölötti kategóriát és elhódította a legjobb új motor címet is.
Az 1 liternél kisebb lökettérfogatú erőforrások mezőnyében idén a Volkswagen 999 köbcentis háromhengeres TSI-je legyőzte a Ford hasonló lökettérfogatú Ecoboost egységét. Az 1-1,4 literes motorok közül a PSA 1,2-es háromhengeres turbómotorját tartották a legjobbnak, míg az 1,4-1,8 literes kategóriában a BMW 1,5 literes háromhengeres turbó benzin-elektromos hibrid hajtáslánca kapta a legtöbb szavazatot. Az 1,8-2, valamint a 2,5-3 literes mezőnyből a Porsche került ki győztesen turbós boxermotorjaival, míg a 2-2,5 literes kategóriát hagyományosan az Audi hozta a 2,5 literes öthengeres turbójával. A legjobb elektromos és zöld erőforrás trófeája a Teslához vándorolt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)