/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ford Amerikában bemutatta az új hibrid Maverick pickupot

2021. június 11. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford kínálatában megjelent egy újfajta pickup, ami kompakt méretű, de erős, takarékos, és tele van intelligens technológiákkal illetve ötletes megoldásokkal. A vadonatúj Ford Maverick azok számára készült, akik eddig nem is tudták, hogy igazából egy pickupra vágynak.

A négyajtós Maverickben öt felnőtt utazhat kényelmesen; a full hibrid hajtású autó városi üzemanyag-fogyasztása 5,9 l/100 km (EPA-becslés), és a jármű 800 kilométert képes megtenni egyetlen tankolással. A Maverick leleményes kialakítást és rakodási megoldásokat kínál, tulajdonosai pedig kívül-belül a maguk igényeihez formálhatják a járművet. A pickup belépő ára ráadásul csupán 19 995 dollár.

A vadonatúj Maverick egy kompakt méretű, önhordó karosszériájú pickup, ráadásul az első olyan pickup az amerikai piacon, amihez alapáron jár a full hibrid technológia. A 2,5 literes, Atkinson-ciklusú, négyhengeres motorra épülő hibrid hajtás 191 lóerős teljesítménnyel és 210 Nm forgatónyomatékkal hajtja a kerekeket egy fokozatmentes automata sebességváltón keresztül. Az autóba épített villanymotort a Ford tervezte és gyártja. Kifejezetten vonzó adat a 900 kg-os vontatási kapacitás, ami már elég egy normál ATV szállításához, illetve az erősebb változat akár 1800 kg-ot is vontathat, vagyis könnyedén megbirkózik két jetski vagy egy méretes lakókocsi súlyával.

Akik a nagyobb teljesítményre vágynak, azok egy 2,0 literes EcoBoost benzinmotorral rendelhetik meg az autót; ez a változat 8-fokozatú automata sebességváltón át juttatja el a 250 lóerőt és 375 Nm nyomatékot az első kerekekhez, illetve felárért mind a négy kerékhez. Az opcionális 4K Tow csomaggal felszerelt modellek vontató kapacitása meg is duplázható, és a 3600 kg-os érték már egy átlagos, 21 lábas hajó szállításához is elegendő.

A Maverick tulajdonosának nem kell magas árat fizetnie a remek felhasználói élményért. Az autóhoz alapáron jár egy 8 colos érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással. Alapáras a FordPass Connect beépített modem is, ami akár 10 WiFi-képes eszközt is képes kiszolgálni, az ugyancsak alapfelszereltségként kínált FordPass alkalmazás segítségével pedig a tulajdonos a telefonjával könnyen megtalálja a leparkolt autót, ellenőrizheti az üzemanyag szintjét, távolról nyithatja-zárhatja az autókat, illetve beindíthatja és leállíthatja a motort.

Az utastér nemcsak stílusos, hanem meglepően tágas is: a fej- és lábtér kiváló, akárcsak a váll- és csípőtér, és mindkét üléssorban kényelmes az üléshelyzet. A kabin kialakításának elsődleges szempontja a funkcionalitás, a célszerűség és az egyszerű tisztíthatóság volt. Éppen ezért olyan egyedi textúrákat és anyagokat használtak, mint az átcsiszolt szénszál, ami egyszerre tartós és szép. A műszerfal kőhatású, mint egy strapabíró munkalap. A színeket átgondoltan alkalmazták, funkcionális zónákat jelezve velük, és egy olyan teret alkotva, ahol kellemes utazni.

Az ajtók kartámaszai osztottak, hogy állítva elférjen bennük egy literes vizespalack, az ajtózsebek pedig tágasak és magasak, hogy megfelelő helyet kínáljanak egy tabletnek vagy notebooknak. A hátsó ülések alatt nagyméretű tároló található, ami elnyel egy teljesen felfújt röplabdát, egy laptoptáskát, egy pár görkorcsolyát, szerszámokat vagy bármi egyebet.

A FITS (Ford Integrált Rögzítési Rendszer) egy intelligens és sokcélú megoldás a hátsó ülésen utazók számára. Az első konzol hátsó részén található FITS-rögzítőelemhez különféle kiegészíthetők kapcsolhatók, és az egyéni megoldások száma szinte végtelen. Az autóhoz rendelhető olyan tartozékcsomag is, amiben pohártartók, tárolóedény, szemetes, kábelrendszerező, dupla bevásárlótáska-rögzítő horog, sőt a hátsó ülés alatti tárolóhelyet felosztó elemek is találhatók.

A Ford Co-Pilot360 technológia alapáron tartalmazza az automatikus vészfékrendszert és az automatikus távfényvezérlést. A rendelhető tételek listáján szerepel a Stop&Go rendszerrel kiegészített adaptív sebességtartó automatika, a holttérfigyelő, a sávközép technológia és a vészhelyzeti kikerülő kormányzás is. Az alapfelszereltség része továbbá az üzemmódválasztó, amelyben Normal, Eco, Sport, Csúszós út és Vontatás beállítások könnyítik meg az autó használatát a legkülönfélébb körülmények között.

Ha a funkcionalitásról van szó, a Maverick szó szerint mindent visz, hiszen a különleges Flexbed rendszer számtalan lehetőséget kínál a plató tökéletes kihasználásához. A Flexbed rengeteg készen kapható rakományrendezési és szállítási megoldást foglal magában, de arra is van lehetőség, hogy a felhasználók maguk osszák fel a platót. A Maverick tulajdonosai kialakíthatnak külön tárolórekeszeket, magasabb padlókat, kerékpár- vagy kajakállványokat és még rengeteg mást is, és ehhez egyszerűen csak egy szabványos 5 x 10 vagy 5 x 15 cm-es pallót kell becsúsztatniuk a plató belső oldalán kimélyített hornyokba. Mindezt még inkább megkönnyíti a platón kialakított két lekötő pont, a négy D-gyűrű és a beépített menetes furatok.

Alapáras egy 12 voltos rendszer, amit úgy vezetékeztek, hogy csatlakozói a plató hátsó részének mindkét oldalán könnyen hozzáférhetők legyenek, megkönnyítve ezzel az áramellátást igénylő barkácsmunkát. Emellett két 110 voltos, 400 watt teljesítményű csatlakozó is található az autóban, amiről telefonok, laptopok, kisméretű televíziók, vezeték nélküli töltők vagy kisebb vezetékes szerszámok működtethetők. A plató oldalfalában beépített tárolópolc is található, ami tökéletes hely a vonóhorog vagy egy kompresszor elhelyezéséhez.

Az 1,37 méteres platón 680 kg teher szállítható; ez megfelel 37 darab 18 kg-os mulcsos zsák tömegének. A plató hossza a hátfal lehajtásával 1,8 méterre növelhető. A Maverick hosszú és széles tárgyak szállítására is képes, mivel a platóhátfal több pozícióban is rögzíthető, például félállásban, amihez le kell pattintani a rögzítő kábeleket, és átakasztani őket egy másik horogra. Ilyenkor a hátfalra és a kerékdobokra vízszintesen felfektethető 18 darab 122 x 244 cm-es, 2 cm vastag pozdorjalemez. A hátfal rögzítő bilincsei üvegnyitóként is használhatók, és az elem teherbírása 226 kg, vagyis többen is kényelmesen üldögélhetnek rajra.

A Maverick háromféle (XL, XLT és Lariat) felszereltséggel kapható az USA-ban. Az összkerékhajtású XLT és Lariat változatokhoz megrendelhető FX4 csomag terepgumijai és futómű-átalakításai komolyabb terepképességeket biztosítanak, nem beszélve az autó alján elhelyezett védőelemekről és az off-road üzemmódokról. Az első modellévben a vásárlók a Maverick First Edition csomagot is megrendelhetik. Ez egyedi motorháztető- és ajtódíszítéssel, feketére fényezett tetővel, platótakaró ponyvával, színre fújt külső kilincsekkel, fényes feketére fényezett és csiszolt 18 colos keréktárcsákkal egészíti ki a Lariat egyébként is bőséges felszereltségét.

A 2022-es Ford Maverick forgalmazása ősszel kezdődik az USA-ban. Az európai piacra a Ford egyelőre nem tervezi az autó bevezetését.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/