A GT-R szívét kapta az Infiniti Q50 Eau Rouge
címkék: eau rouge, gt-r, infiniti, nissan, nissan gt-r, q50
Már az első hivatalos fotókat látva mindenki arra számított, hogy a Nissan leányvállalatának számító Infiniti valami teljesen újat pakol a Q50 csúcsverziójának számító Eau Rouge kiadásba. Erre megkaptuk a jó öreg Nissan GT-R némileg módosított V6-osát.
Mióta információk kerültek az internetre az Infiniti Q50 legdurvább kiadásáról, azóta keringtek a legkülönbözőbb találgatások a lemezek alá kerülő hajtásrendszerről. Ám most úgy tűnik, a képlet egyszerűbb, mint azt bárki gondolta volna elsőre.
A Detroiti Autószalonon mutatkozott be először a megvadított külsejű, ám ekkor még technika nélkül, üresen tátongó Q50 Eau Rouge. Ezek után nem is kellett több egy, a kipufogó hangját különböző helyzetekben megmutató videónál, az emberek rögtön egy vérszomjas V8-ast, mások egy V6-ossal kevert elektromos hajtásláncot véltek kihallani a mesterséges zajok között.
Mikor két hete elérkezett a második felvonás, a Genfi Autószalon, az Infiniti már nem engedhette meg magának azt a luxust, hogy ismét csak egy kasztnit tol az emberek orra elé, bár a titkolózás továbbra is fennállt. Egészen mostanáig, amikor kiderült, hogy a motorháztető alá egy régi jó ismerőst pakoltak a japánok, méghozzá nem mást, mint a Nissan GT-R 3.8 literes ikerturbós V6-osát.
A helyszínen az autoblog.com újságírója faggatta a cég kommunikációs igazgatóját, Kyle Bazemore-t, hogy miért amellett döntöttek ami lett. Bazemore úr elmondta, hogy bár felvetették többféle V8-as, V6-os, hibrid és még dízel egységek alkalmazását, végül jobbnak látták a még így is sok átalakítás árán passzoló GT-R V6-os beszerelését. A motor egyébként nem épp az, ami a jelenlegi Godzillában szolgálatot teljesít, mert 560 lóerejével némiképp erősebb, ám 600 Newtonméterével kevésbé nyomatékos. Az állandó összkerékhajtás viszont módosítatlanul szerelték a négyajtós Q50 alá.
A hihetetlenül gyönyörű autó sikere csak egy dologtól függ, ez pedig az árazás. Mivel a sima Q50 a BMW 3-as, Audi A4-es és Mercedes C-osztály által uralt középkategóriások mezőnyében próbál vevőket csábítani, logikus lépés lenne az Eau Rouge-t is az M, RS és AMG változatokkal versenyeztetni. Ezzel azonban annyi gond van, hogy a kevésbé praktikus és öregedőben levő, Amerikában alapáron 100 ezer dollárról induló GT-R-t nem venné senki, ha 70-80 ezerért lenne kapható a luxustesó Q50. Márpedig az imént említett trió ezt az árszintet képviseli, a GT-R-féle territóriumon már olyan nagyágyúk találhatók, mint a BMW M5, Audi RS6 és Mercedes E63 AMG. Ezek viszont presztízsben és életérzésben is többet adhatnak az erre a kategóriára fogékony milliomosok számára.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)