A Hyundai bemutatta az i20 N-t
A Hyundai leleplezte legújabb N modelljét, az i20 N hot hatch modellt, melynek személyében méltó konkurenst kap a Ford Fiesta ST. Az i20 N nagy élményeket tartogat, hiszen 1,6 literes turbómotorja 204 lóerős, így a nulla-százas sprint megvan 6,7 másodperc alatt.
Az i20 N-en látszik, hogy alaposan felpaprikázták; alapban sportos megjelenését számos motorsport ihletésű alkatrésszel sokkal vadabbá varázsolták. Első pillanatban árulkodó az N modellek számára fenntartott speciális kék szín a piros díszítésekkel, majd megakad a szem a 18 colos matt szürke könnyűfém felniken, az agresszív stílusú lökhárítókon és a hátsó légterelő szárnyon.
A részletekbe menve, az első lökhárítón széles légbeömlő nyílást alakítottak ki, amely segíti a turbómotor hűtését, az N logós hűtőrács pedig egyedi, kockás zászló mintázatot kapott. Az alsó toldaton piros csíkozás figyelhető meg, amely folytatódik a küszöbökön és a hátsó szoknyán is, kihangsúlyozva az autó szélességét. Lent középen kapott helyet a ködlámpa, s tőle jobbra egy méretes ovális kipufogóvég mered hátra. A tetőlégterelő javítja az aerodinamikai hatékonyságot és fokozza a stabilitást nagy sebességnél. Emellett az első full LED-es fényszórók és a hátsó lámpák is sötétítettek. Az i20 N hatféle külső fényezéssel lesz elérhető, s az N modellek kiváltságának számító Performance kék fényezéshez ezúttal fekete tető is választható.
Az utastérben is N-specifikus alkatrészekkel találkozunk, mint az integrált fejtámlás sportülések, az N sportkormány, az N váltógomb és a sportos N pedálok. Az egyhangúságot pedig Performance kék részletek és szegélyvarrás oldja.
Az i20 N hajtásáról egy vadonatúj 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses GDi turbómotor gondoskodik, amihez hatfokozatú manuális váltóművet csatlakoztattak. Automataváltó opció egyelőre nem szerepel a kínálatban. Az erőforrás 204 lóerőt és 275 Nm nyomatékot mozgósít, amely az 1190 kilogrammos saját tömeg vetületében élénk menetteljesítményekhez segíti a kis méregzsákot. Az i20 N 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 230 km/óra. A maximális nyomaték az 1750-4500-as fordulatszám-tartományban végig jelen van. A vezetési élményt fokozza a beépített rajtelektronika, valamint a mechanikus első önzáró differenciálmű.
A sofőr ötféle vezetési üzemmód közül választhat (Normal, Eco, Sport, N és N Custom), amelyek megváltoztatják a motor, a menetstabilizáló elektronika, a kipufogó és a kormányzás paramétereit. A kormánykeréken látható N gomb egyedi konfigurációra is lehetőséget nyújt, az ESC pedig akár teljesen ki is kapcsolható. Az i20 N nemcsak közúton, versenypályán is elemében van, köszönhetően a sportos hangolású és 10 mm-rel ültetett futóműnek, a megerősített, még merevebb karosszériának, a direktebb kormányzásnak és a 215/40 R18-as Pirelli P-Zero abroncsoknak. A beépített Performance Driving Data System emellett a sofőr vezetési tudását is monitorozza. Elmenti és kijelzi a vezetési adatokat, s a köridőket is méri.
A vadonatúj i20 N jövő tavasszal jelenik meg Európában.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)