Verseny Bentley utcára
A GT3 versenyautó inspirálta azt a Bentley Continental modellt, amely a gyáriak szerint minden idők legdinamikusabb utcai Bentley-je lesz. A Continental GT3-R a V8-as modellen alapul, annál azonban több mint 70 lóerővel erősebb és egy mázsával könnyebb. Összesen 300 darabot készítenek belőle.
A GT3-R négyliteres biturbó V8-as motorját a Bentley mérnökei közvetlenül a versenyautóból emelték át, a teljesítményét 580 lóerőre, a nyomatékát pedig 700 Nm-re fojtották le. Ez kevesebb, mint a GT Speed modellek teljesítménye, azonban a GT3-R „csupán” 2,2 tonnát nyom. A GT3-R így a valaha épített legfürgébb Bentley, 3,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, a végsebessége pedig 273 km/óra.
A mérnökök nem csupán a motort fésülték át, hanem a felfüggesztést és a teljes erőátviteli rendszert is, kezdve a nyolcfokozatú automataváltótól az állandó összkerékhajtásig és az elektronikus menetstabilizálóig. A összkerékhajtás alapértelmezésben 40:60 arányban osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között, most első ízben azonban torque vectoring funkcióval is kiegészült, így menet közben a két hátsó kerékre jutó hajtóerő is változhat. A változtatásoknak köszönhetően az új Continental GT3‑R a valaha épített legdinamikusabban vezethető, legjobban kezelhető Bentley. S a hangja is ennek a legjobb, ugyanis titánium kipufogórendszert szereltek alá. A lassításról a Bentley Carbon Silicon Carbide (CSiC) fékrendszere gondoskodik, elöl 42, hátul 35 centiméteres féktárcsákkal és 8-dugattyús első féknyergekkel.
A Bentley modellek tökéletesen ötvözik a luxust és a teljesítményt, s ez alól a GT3-R sem kivétel. Kétüléses kabinját kézi munkával, szénszálas műanyag, Alcantara szövet és bőr felhasználásával alakították ki, a végeredmény pedig igazán lenyűgöző. Az egyedileg formázott sportülések ülőfelületén és a körbefutó ajtóbelsőkön gyémántmintás Alcantara szövetet látunk, míg másutt fekete bőrt alkalmaztak. Az ajtópaneleket és a hátsó polcot karbonból faragták, de jutott az anyagból a műszerfalra és a középkonzolra is. A kellő kontrasztot a zöld betétek és díszvarrások biztosítják.
A szénszál a karosszérián is megjelenik, ebből készült az első lökhárító toldat és a rögzített hátsó szárny. A motorháztetőbe két szellőzőt integráltak. Mind a 300 darab GT3-R gleccserfehér fényezést kap, a GT3 versenyautóval való rokonságot pedig a kéttónusú zöld grafika és a magasfényű fekete elemek (hűtőrács, ablakkeretek, lámpafészkek) mutatják. Emellett a 21 colos, kovácsolt fekete kerekek dizájnja is egyedi.
A Bentley Continental GT3-R mostantól rendelhető, az első kiszállítások az év vége felé lesznek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)