/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legdurvább gyári Golf

2014. április 20. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen a Pekingi Autószalonon bemutatta, hogy a kétliteres TSI turbómotorban még igenis rengeteg potenciál van. Kereken 400 lóerőt sajtolt ki belőle. Egy 300 lóerős és 5 másodpercet gyorsuló összkerékhajtású Golfnál igazán nem kell vadabb utcára, a Golf R 400 meg is marad tanulmánynak.

Az Auto China Volkswagen standjának középpontjában a Volkswagen R GmbH által fejlesztett Golf R 400 koncepcióautó állt, amely minden idők legextrémebb gyári kompakt modellje. A 400 a 2 literes TSI motorból előcsalogatott 400 lóerőre utal, ami 200 lóerős literteljesítményt jelent. A maximális nyomaték 450 Nm. Az 1420 kilogrammos jármű minden lóereje csupán 3,55 kilogrammot mozgat. Nem csoda, hogy az eleve brutális Golf R-nél még 100 lóerővel potensebb gép 3,9 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 280 km/órás sebességet (elektronikusan limitálva). Az erő útra vitelében hatfokozatú duplakuplungos váltómű és 4Motion összkerékhajtás segédkezik.

Az összkerékhajtási rendszer Haldex kuplungja középső differenciálzárként funkcionál, emellett az első és a hátsó tengelyre is XDS+ rendszert építettek, amelyek nagy sebességgel vett kanyarban fékezik az ívbelső kerekeket. A menetstabilizáló rendszer akár teljesen ki is kapcsolható. A Golf R 400 felfüggesztései és kerekei is megegyeznek a gyári Golf R változatéival. Az egyedi felnikre szerelt gumik mérete 235/35 R 19.

A 400 lovas extrém Golf diszkrét ezüst fényezést kapott, fekete teteje és tükörházai azonban valódi karbonból készültek. Csakúgy, mint az első spoilertoldat, a küszöbtoldatok és a hátsó diffúzor. A hűtőrács csíkja citromsárga. A karosszériát oldalanként 2 centiméterrel kiszélesítették, hogy a széles felnik beférjenek. Hátul az elsőre rímelő agresszív lökhárítóból két darab, egymástól 20 centiméterre elhelyezett 11 centiméter átmérőjű kipufogóvég kandikál ki, akárcsak a 2002-ben bemutatott első R-modell, a Golf R32 esetében.

Az utastér is exkluzív kialakítást kapott. Steppelt Alcantara középrésszel és különleges karbon bőrhuzatú kagylóüléseket látunk, amelyek szegélyeit citromsárga fonállal varrták. A hátsó székek is hasonló kialakítást kaptak, s a kormánykerékre is jutott a különleges szénszálas huzatból.

A Golf R 400 sorsa még tisztázatlan, de igen valószínű, hogy a tanulmány fázisból nem jut tovább.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/