Itt a legdurvább sirályszárnyas Mercedes
A Mercedes-AMG a sirályszárnyas SLS AMG Coupé modellből megalkotta az ötödik Black Series modellt. Könnyebb és erősebb az alapmodellnél, megjelenése pedig leginkább a GT3 versenyautóéhoz hasonlítható. Az SLS AMG Black Series 631 lóerős, így 3,6 másodperc alatt sprintel százra és eléri a 315 km/órás végsebességet.
Az SLS AMG Black Series az ötödik Black Series modell a Mercedes történetében és talán a legvonzóbb mind közül. Az első a 2006-os SLK 55 AMG Black Series volt, amit egy évvel később a CLK 63 AMG Black Series követett. Utánuk következett az SL 65 AMG Black Series (2008), majd tavaly a C 63 AMG Coupé Black Series.
A legerősebb sirályszárnyas Mercedesbe a 6,3 literes (valójában 6208 köbcentis) V8-as szívómotor átdolgozott verzióját építik be, amely 60 lóerővel erősebb az alap SLS hajtóművénél és valamivel magasabb, 635 Nm-es nyomatékot fejt ki. A nagyobb teljesítményt úgy érték el, hogy a maximális fordulatszámot 7200-ról 8000-re emelték, módosították a szelepeket és a vezérműtengelyeket, átalakították a szívótraktust, módosították a főtengelyt, továbbá optimalizálták a víz- és olajhűtő rendszert. A motorok az „egy ember, egy motor” filozófia szerint készülnek az AMG affalterbachi üzemében, azaz egy erőforrást egy munkás szerel össze. A hajtóműveket a Black Series modellben fekete motorplakett díszíti az összeszerelő aláírásával.
A szívó V8-as az intézkedéseknek köszönhetően nemcsak erősebb, hanem még pörgősebb és spontánabb reakciójú, az újonnan tervezett titánium sportkipufogó-rendszernek köszönhetően pedig még velőtrázóbban szólal meg. Mivel titániumból készült, mintegy 13 kilogrammal könnyebb az acél rendszernél (összesen 17 kilót nyom). Az új SLS AMG Black Series egyébként 70 kilogrammal könnyebb a sztenderd kivitelnél, önsúlya 1550 kilogramm. A teljesítmény/súly aránya így a szuper-sportkocsik felső ligájába emeli, minden egyes lóereje ugyanis csak 2,45 kilogrammot mozgat. A mérnökök számos karosszériaelemet szénszálasra cserélték, például a motorháztetőt, az ülések mögötti panelt, az alváz kereszttartóit, a kardántengely házát, valamint magát a meghajtótengelyt is. Emellett a hagyományos akkumulátort lítium-ionra cserélték, amivel egyedül 8 kilogrammot sikerült megtakarítani.
A duplakuplungos, 7-fokozatú AMG Speedshift DCT váltómű négy menetprogramot kínál (C, S, S+ és M); a Sport plus és Manual módban a Black Series érezhetően gyorsabb, mint az SLS AMG és SLS AMG GT modellek. Újdonság az „átmeneti” kéziváltós mód, amelyhez a sofőrnek nem kell a kezét levennie a kormányról, elég meghúznia valamelyik váltófület az automata programok egyikében. A sofőr élvezheti a vezetést, annak tudatában, hogy az automatikus fel- és lekapcsolás ilyenkor is működik. A hátsó tengelybe egy új fejlesztésű elektronikus differenciálzárat is építettek, amely gyorsításnál és lassításnál is változó záró hatást fejt ki, fokozva a tapadást. Mindamellett a sofőr a rajtprogramot is használhatja.
Az adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futómű természetesen feszesebb hangolást kapott, mint a többi SLS modellben, és a nyomtávot is kiszélesítették, elöl 20, hátul 24 milliméterrel. Az autó 10-küllős kovácsolt felniken gördül, amelyek egyenként 4 kilogramal könnyebbek. Az elöl 19, hátul 20 col méretű kerekekre új fejlesztésű, 275/35 és 325/30 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 sportgumikat húztak. A matt fekete mögött karbon kerámia fékrendszer szolgál, elöl 402 x 39, hátul 360 x 32 mm-es féktárcsákkal.
Az SLS AMG Coupé Black Series igen impozáns megjelenésű gép. Tervezésénél sokat merítettek az SLS AMG GT3 versenyautó formájából, ami kellő agresszivitással ruházza fel. A sárvédőket elöl 13, hátul 26 mm-rel kiszélesítették, hogy beférjenek a szélesebb kerekek, emellett lesötétítették a fényszórókat, fekete keretbe foglalták a hátsó lámpákat, és egyedi karbonból készült aerodinamikai elemeket aggattak az autóra, amely valódi utcai versenyautók farag belőle. Az első szoknya kifejezetten brutálisra sikerült, de a négy téglalap alakú kipufogóvéget körülölelő diffúzor is lenyűgöző látványt nyújt. Természetesen minden elemnek megvan a jótékony hatása: nagy sebességnél fokozzák a stabilitást. Az SLS AMG Coupé Black Series speciális aerodinamikai csomaggal is rendelhető, melynek tartozékai a fix, de állítható lapszögű hátsó karbon légterelő szárny és az első lökhárító légterelő „uszonyai”.
A kabin hamisítatlan versenyhangulatot áraszt, amely a fantasztikus Alcantara kárpitozásnak és a szénszálas betéteknek köszönhető. Fekete vagy fekete/piros színséma választható, az alul lapított kormánykeréken azonban mindig ott van a „12 órát” jelző csík és a valódi fémbetét. A Black Series kivitel sajátja a különleges „3D varrás”, egy antracitszürke szarvasbőr csík, amely felül kettészeli a bőrborítású műszerfalat. Jól bevált formula a fekete pirossal oldása, az SLS AMG Black Seriesben is ilyen kontrasztos varrást látunk. A kagylóülések 15 kilogrammal könnyebbek, mint a sztenderd sportülések, és súlytakarékossági okokból a COMAND APS multimédiás rendszert is kivették az autóból (extraként azért rendelhető).
Az új Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series piaci bevezetése jövő év júniusban lesz, hogy mennyibe fog kerülni, azt még nem tudni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)