/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legerősebb Dodge Challenger

2014. május 20. 21:00   |   Autoblog
címkék:  

A lóerő harc az amerikai gyártóknál is folyik tovább. A nemrég a Chrysler teljesítmény-márkájává avanzsált Dodge például kihozta minden idők legerősebb Challenger modelljét, amely több mint 600 lóerős.

A Dodge a 100. évfordulóját idén már Amerika „főáramos” teljesítmény-márkájaként fogja ünnepelni, új identitásának megfelelően visszatér a gyökereihez. A Dodge és almárkája, az SRT mostantól kizárólag nagyteljesítményű autókat fog árulni; a széles rétegeknek szánt sportos modelleket a Dodge, míg az extrém sportos autókat az SRT-nél kell keresni. Az új Challengerből így választható lesz a kommerszebb 485 lóerős SRT, valamint a brutális SRT Hellcat modell, amelyet a Chrysler Csoport eddigi legpotensebb V8-as motorja hajt.

A Hellcatet hajtó 6,2 literes alumínium HEMI aggregát a Dodge és az SRT első kompresszoros V8-asa. Túlméretezett, kovácsolt alkatrészekből áll össze, amelyek bírják a fokozott igénybevételt. A pontos teljesítménye még nem ismert, de 600 lóerő fölött van. A normál SRT modell szívó 6,4 literes HEMI aggregátja viszont 470 helyett immár 485 lóerőt ad le, maximális nyomatéka pedig 644 newtonméterre ugrott fel. Az erőforrásokhoz hatfokozatú Tremec TR6060 kézi váltó vagy az új nyolcfokozatú TorqueFlite automata választható. Mindkét modellben a sofőr választhat a menetmódok közül, amelyek befolyásolják a teljesítményt, a váltási időt, a kormányzást, a tapadást és a felfüggesztést is. Vannak előre konfigurált módok, mint a Sport, a Track (pálya) és a Default (normál), míg a Custom (egyéni) módusz az egyéni beállításokra ad lehetőséget.

A Dodge Challenger SRT Hellcat a Chrysler Csoport történetében először két kulccsal érkezik, egy fekete és egy piros színűvel. A fekete korlátozott motorteljesítménnyel jár, míg a piros szabadjára engedi a teljes, több mint 600 tagú ménest. Az SRT modell kívülről a 20 colos nyolcküllős felnijeiről, míg a Hellcat motoros változat a matt fekete vagy bronzszínű, hét osztott küllős kerekeiről ismerhető fel. Az erősebb változaton a fékek is rekord méretűek, a Brembo tárcsák 39 centiméter átmérőjűek és hatdugattyús nyergek fogják közre őket. Ezek egyébként a kovácsolt kerékgarnitúrával egyetemben az SRT Track Pack részeként a gyengébbik modellhez is megrendelhetők.

Ami az új Dodge Challenger megjelenését illeti, a tervezők faragtak a front és a farrészen, hogy a kocsi még inkább az 1971-es modellt idézze és még fenyegetőbbnek tűnjön. A hűtőrács függőleges tagolású, s új a kidomborított alumínium motorháztető, a Hellcat modellnél két plusz oldalsó légcserélővel. A projektoros lámpák marcona tekintettel ruházzák fel az izomautót, a Hellcat modellnél pedig az egyik vezető oldali lámpát kifúrták, hogy a torló levegő direktben a légszűrőhöz juthasson. Mindkét modellre első spoilertoldatot illesztettek, a Hellcat kivitelen ez nagyobb méretű. Hátul a legfontosabb változás a lámpák formájában keresendő, azok immár kétrészesek és diódásak, emlékeztetve az 1971-es klasszikusra.

Bent a cockpit teljesen új, és a maga művészi és organikus nemében emlékeztet az 1971-es eredetire. A műszerfalon és a középkonzolon ízléses, érdes alumínium betét teremt high-tech hangulatot, amit a középső, 8,4 colos, testre szabható színes érintőkijelző is fokoz. A két főműszer analóg, de közéjük is jutott egy multifunkciós kijelző. Az üléseket újratervezték, így jobban tartanak és kényelmesebbek lettek, emellett fűthetők és szellőztethetők. Alapesetben nappabőr és Alcantara kombinációja fedi őket, felárért azonban prémium bőrbe is húzhatók. A minőség és a látvány is kétségtelenül sokat javult.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/