A legizgalmasabb négyajtós Aston Martin
Könnyen lehet, hogy az Aston Martin négyajtós modelljét ebben a formában – és belsőégésű motorral – jövőre már nem látjuk viszont, ezért a tizedik életévébe lépő modellt még egyszer utoljára nagyon vonzóvá tették. Piacra dobják belőle az AMR (Aston Martin Racing) változatot, amely az eddig legkomolyabb darabja a sorozatnak.
A brit sportautógyártó AMR modelljei igyekeznek a mérnöki és esztétikai kapcsolatot megteremteni a márka sikeres versenyistállója és utcai modelljei között. Mint ilyen, az Aston Martin Rapide AMR képes komfortosan elszállítani a pilótákat a versenypályára, majd ha már ott van, gond nélkül megtenni néhány kört.
A Rapide AMR-nek igen agresszív lemezköntöst adtak. Elejét hatalmas, mindent beszippantani akaró hűtőrács és kerek nappali fények uralják – az előbbi a Vantage AMR Pro versenygépet, míg az utóbbi a Zagato modelleket idézi. A kocsi aerodinamikáját természetesen úgy hangolták, hogy extra leszorítóerőt generáljon. Ebben az első splitternek, az oldalszoknyáknak, a hátsó diffúzornak és a hátsó élspoilernek egyaránt nagy szerepe van. Anyaguk karbon, akárcsak a szellőzős motorháztetőnek.
A Rapide AMR szíve az Aston Martin legendás, szívóüzemű 6 literes V12-ese, amely karakterében az Aston Martin Vantage GT12 aggregátjához áll közel. Az egyedileg hangolt erőforrás 603 lóerőt és 630 Nm nyomatékot mozgósít, s ezt négy csőben végződő sport kipufogórendszeren keresztül mindenkivel tudatja is. 4,4 másodperc alatt gyorsít százra és 330 km/órás csúcssebességet ér el, ami az ötméteres hossz és a kéttonás tömeg ismeretében nem is rossz.
Az erő megzabolázásában kovácsolt, 21 colos kerekekre húzott Michelin Super Sport abroncsok és karbon-kerámia fékrendszer segédkezik. Az első, 40 centiméter átmérőjű tárcsákat 6-dugattyús, míg a hátsó 36 centis tárcsákat 4-dugattyús nyergek szorítják. Ezen kívül a futómű is eltér a többi modellétől, a Rapide S-hez képest például 10 mm-rel ültetett és a hangolása is feszesebb.
A Rapide AMR háromféle dizájnsémával lesz elérhető. A Standard és a Silhouette négy külső színt kínál – Mariana Blue, Scintilla Silver, Lightning Silver, Onyx Black –, a Standard séma esetében AMR Lime csíkozással kiegészítve az első splitteren, a küszöbidomokon és a hátsó diffúzoron. A Silhouette dizájn a lime-zöld csíkozást egy vastag középső szürke vagy fehér csíkra cseréli. A harmadik, Signature séma a Stirling zöld festést lime-zöld díszítésekkel és középső csíkkal kombinálja, a lehető leghitelesebb AMR kinézetet nyújtva.
A belső tér minden esetben a külalaknál választott színsémát tükrözi vissza, AMR lime-zöld vagy Galena ezüst díszvarrásokkal. A középkonzol teljes egészében szénszálas kivitelű, míg az ülések Alcantara szövetkárpitot kapnak – a Rapide történetében először. A kormánykerék a One-77 stílusában készült. Az üléstámlákon és a küszöbléceken AMR logók fedezhetők fel, s egy számozott plakett mutatja a sorozatszámot.
Az Aston Martin Rapide AMR alapára 194 950 font, 240 ezer dollár, illetve 229 950 euró, s csak 210 darabot szerelnek össze belőle.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)