A legtakarékosabb Opel
Az új, 95 lóerős 1,3 CDTI motorral és Easytronic 3.0 váltóművel felszerelt, start/stoppal, fékenergia-visszanyeréssel, valamint kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal kiegészített Opel Corsa vegyes fogyasztása mindössze 3,1 l/100 km, a széndioxid-kibocsátása pedig 82 g/km, így jelenleg ez az Ecoflex kivitel a legtakarékosabb a kapható Opel modellek közül és a legtakarékosabb dízel a piacon.
Az alapvetően átdolgozott, 95 lóerőt, illetve 1750 és 2500/perc között 190 newtonmétert kifejtő, legújabb generációs turbófeltöltővel ellátott dízelmotor már egészen alacsony fordulatszámról minimális zajjal viszi az autót. Rendkívül kis fogyasztásában és CO2-emissziójában szerepet játszik az igény szerint működő vízpumpa és a változó szállítású olajszivattyú, akárcsak a 16 colos könnyűfém- vagy acél keréktárcsára szerelt, kis gördülési ellenállású gumiabroncs és az Opel fékezési energia visszanyerő rendszere. Az új Easytronic 3.0 automatikus váltóművel ellátott háromajtós Corsa átlagfogyasztása 3,1 liter/100 kilométer, CO2-kibocsátása pedig 82 g/km, tehát hárommal kevesebb, mint a manuális ötfokozatú sebességváltó esetén – ezek az adatok a legjobb, A+ hatékonysági osztályba sorolják.
Az ötfokozatú Easytronic 3.0-t a csekélyebb súly és a kisebb belső súrlódás különbözteti meg a többi automatától. A nyomatékváltós automaták kényelmét ötvözi a kis motorokra optimalizált manuális sebességváltó hatékonyságával, hiszen szerkezete az ilyenekre épül, de önműködően választja ki a legkedvezőbb fokozatot, és ezzel tesz lehetővé kivételesen kis fogyasztást. A hatást Start/Stop technika fokozza.
Az automatához speciális fogaskerekeket fejlesztettek ki az Opel mérnökei: az öt fokozat széles áttételskálája autópályán leejti a motor fordulatszámát, így alacsony a zajszint. Lassú manőverezéskor az automatákéhoz hasonló kúszó menetmód segít, villámrajthoz és sportos gyorsításhoz viszont különleges elindulási funkció áll készenlétben.
Az Easytronic legújabb nemzedékének rövidebbek a reakcióidői, ezáltal gyorsabbak és lágyabbak a fokozatváltások. Ez az új működtető berendezésnek, a tökéletesített érzékelőknek és szabályozástechnikának, illetve az alap-sebességváltó átdolgozásának köszönhető. Automatikus módban teljes mértékben átveszi a sebességváltás és a kuplungozás feladatát az elektrohidraulikus állítómű. Aki viszont saját kezűleg váltogatna, bármikor megteheti a választókar hátrahúzásával vagy előretolásával.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)