A legvadabb Citroën limuzin
A DS 5LS forgalmazását nemrég kezdték meg Kínában, ahol a négyajtós limuzinok rendkívüli népszerűségnek örvendenek. A közelgő Pekingi Autószalon pedig remek alkalmat adott arra, hogy az elegáns négyajtós sportos változatát is bemutassák. A DS 5LS R tanulmány brutális, 1,6 literes 300 lóerős turbómotort kapott.
A DS 5LS az első DS-modell, amelynek megkapta a „DS Wings” elnevezésű új hűtőrácsot és DS emblémát. A DS 5LS R változat a rendkívül elegáns vonalvezetést és a presztízst sugalló külsőt pedig sportossággal ízesíti.
A DS 5LS R szorosan kötődik a Citroën és a DS3 ralisikereihez is: egy 1,6 literes, 300 lóerős, 400 Nm nyomatékú turbómotor hajtja, hasmagassága az alapmodellénél 15 mm-rel alacsonyabb, első nyomtávja pedig szélesebb. Szekvenciális sebességváltót kapott, a kormánykerék mögött található vezérlőkarokkal. A futómű, a fékek, a forgó alkatrészek mind-mind precíz fejlesztőmunka eredményei. A robbanékonyságot olyan vizuális elemek is sugallják, mint a diffúzor vagy a karbonból készült karosszériavédő elemek.
A DS 5LS R hű marad a DS szellemiségéhez az anyaghasználatban is: már első pillantásra elragadó a matt, fémes karakterű kárminvörös fényezés, ami remekül kiemeli a modell sportos természetét. Az első ajtókon végighúzódó matt szürke csík szintén az ’R’ elnevezésű DS sportkoncepciók sajátja – megtalálható például a DS3 Cabrio Racingen is. A család „védjegye”, az R betű egyébként feltűnik a hűtőrácson, a karosszéria hátulján és oldalán is.
Az autó „techno” karaktere is igen látványos. Az oldalablakoktól a csomagtérig karboncsík húzódik, optikailag szinte kettévágja a C oszlopot és – a DS3-rokonságot kiemelendő – diszkréten cápauszonyt formáz. A „DS Wings” hűtőrács karbonszürke, csakúgy, mint a 20 collos könnyűfém felnik rajzolata, amelyek a ragyogó alumínium felületekkel váltakozva izgalmas hangulatot hoznak létre.
A DS 5LS R a fedélzeten kijátssza a DS legerősebb ütőkártyáját: a francia luxust. A teljes beltér bőr és alcantara borítású, a műszerfal és a kormány is. A DS arculat mindenhol megjelenik: a háromféle nemes anyagból – kétféle bőrből és alcantarából – készülő felületeken és az óraszíjat mintázó „Bracelet” üléskárpitokon is. Az üléseket, a műszerfalat, az ajtóborítást és a könyöklőt ráadásul kárminvörös varrás díszíti. A középkonzolon méretes sebességmérő órát találunk, a kormánykerékre, az ajtóborításra és a kilincsekre pedig karbonból készült elemek kerültek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)