/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Maserati Alfieri az új GranTurismo

2014. március 06. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon mutatkozott be a Maserati Alfieri koncepcióautó, amely a márka 100 éves fennállását ünnepli. A 2+2 üléses tanulmánykupé a jövő Maserati modelljeinek formáját vetíti előre, így alapját képezi a GranTurismo modell következő generációjának is.

A lenyűgöző vonalvezetésű Alfieri az alapító Maserati fívérek legkiemelkedőbb tagja után kapta a nevét, aki egy évszázaddal ezelőtt Bolognában megalapította az „Officine Alfieri Maserati” céget. Az idén 100 éves márka pedig kiváló egészségnek örvend; tavalyi ambíciózus tervük beváltja a hozzá fűzött reményeket. A Maserati globális szereplővé vált, modell- és motorpalettája megújult illetve kibővült. Egy év alatt, 2012 és 2013 között 150 százalékkal, 6200-ról 15 400 darabra növelte az eladásait elsősorban az új Ghibli és Quattroporte limuzinoknak köszönhetően.

A genfi szalonon leleplezett Alfieri mutatja, hogy a márka nemcsak a sportos felsőkategóriás limuzinok felé orientálódik, hanem gazdag motorsportos múltjával is törődik. Igazi karcsú, olaszos vonalvezetésű 2+2 üléses kupét készített, amilyen az 1957-es 3500 GT, az 1959-es 5000 GT vagy az 1969-es Indy is volt. Az Alfieri stílusa rámutat, milyen is lesz majd a GranTurismo következő generációja. A tervezők minden idők egyik legszebb gran turismóját, a Pininfarina által tervezett 1954-es Maserati A6 GCS-53 modellt tekintették inspirációnak.

Az orr hosszú és lapos, a sárvédők hullámzóak és izmosak, a sofőr pedig szinte a hátsó tengelyen ül. Az Alfieri elölről teszi a legmélyebb benyomást: függőleges bordák által tagolt hűtőrácsa és agresszív V-alakú fényszórói drámai hatást keltenek. A kerekek a klasszikus recept szerint elöl kisebbek, mint hátul, ez esetben 20 és 21 colosak. Az ezüst karosszéria letisztult vonalait semmi sem zavarja meg, az Alfieri egy klasszikusan gyönyörű kupé. A kabinban minimalista stílus uralkodik. A kéttónusú műszerfal mintha lebegne, az analóg kijelzőket pedig digitálisakkal helyettesítették.

Az Alfieri a GranTurismo MC Stradalén alapszik, de tengelytávja 24 centiméterrel rövidebb (2,7 méter). Az autó 4590 mm hosszú, 1930 mm széles és 1280 mm magas. A 4,7 literes V8-as szívómotor változtatás nélkül került be az autóba, 460 lóerőt és 520 Nm nyomatékot ad le lúdbőröztető hang kíséretében. A transaxle elrendezésnek hála, az Alfieri tengelyenkénti súlyelosztása ideális. A hatfokozatú váltó a korlátozottan önzáró differenciálművel közös házban van, az orrmotorral pedig merev kardántengely köti össze.A Maserati idén ünnepli centenáriumát. 100 év telt el, amióta Alfieri, Ettore és Ernesto Maserati megnyitották első műhelyüket az olaszországi Bolognában. Az idei év ünnepléssel fog telni, az ünnepségek központja pedig Modena lesz, ahová a Maserati 1939-ben áthelyezte a székhelyét és ahol ma is működik.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/