A McLaren leleplezte új GT modelljét
Ma lehullt a lepel a vadonatúj McLaren GT modellről, amely teljesen új vásárlóközönséget szólít meg. A McLaren újragondolta a hagyományos grand touring szellemiséget – nagy távolságok megtétele nagy tempóval, kényelemben, elegendő hellyel a csomagoknak –, és a szokásosnál könnyebb, sebesebb, agilisabb járművet alkotott, amely a tetejében tágas és praktikus is.
Ahogy mindegyik McLaren, az új GT is szénszálas struktúrát kapott, amely kivételes merevséggel bír és minimálisra szorítja le a saját tömeget. A piacon kapható más GT modellekkel szemben a McLaren autója pehelysúlyú; annak ellenére, hogy 4683 mm hosszú és 2045 mm széles, a menetkész tömege csupán 1530 kilogramm. 130 kilóval könnyebb, mint a legközelebbi konkurense és több száz kilogrammal könnyebb, mint a szegmens egyéb modelljei. Négyliteres V8-as ikerturbós erőforrása pedig 620 lóerőt ad le, teljesítmény-tömeg aránya így igen lenyűgöző 405 LE/tonna.
A karbon vázstruktúrát ráadásul úgy alakították ki, hogy a csomagoknak is tágas tér álljon rendelkezésre. Hátul, az üvegezett fedelet felnyitva egy 420 literes üreg várja a poggyászokat, ahol két golftáska vagy két pár síléc és bakancsok is elhelyezhetők. De a GT orrában is akad tárolóhely, a két csomagtér együttes térfogata pedig 570 liter, ami kiemelkedő egy grand tourertől. A kabin rendkívül tágas és fürdik a napfényben, az üvegezett felületek aránya magas. Az erős karbon járműstruktúra miatt az üvegezett C-oszlopok és az oldalablakok a dizájn részeivé válhattak és tovább javították a kilátást. Az ajtók felfelé nyílnak.
Az utastér fénypontjai az egyedi kialakítású, motorosan állítható és fűthető nappabőr ülések, amelyek hosszú távon is nagy kényelmet biztosítanak. Az anyag- és kidolgozási minőség is a szokásosnál magasabb szintű, s olyan extrák is kérhetők az autóhoz, mint az elektrokróm üveg tetőpanel, amely gombnyomásra sötétíthető. A gombok és kezelőszervek alumíniumból vannak, a szórakoztatásról pedig 12-hangszórós Bowers & Wilkins prémium audiorendszer gondoskodik. A nappabőr kárpit mellett perforált luxus bőr vagy Alcantara kárpitozás is rendelhető, az év végétől pedig sorozatgyártású járműben első ízben kasmír anyag is elérhetővé válik.
A teljesítmény forrása egy új, M840TE kódjelű, 4 liter lökettérfogatú, ikerturbós nyolchengeres motor, amely 620 lóerőt és 630 Nm nyomatékot mozgósít. Az utóbbi az 5500-6500-as fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre, de a 95 százaléka már 3000-es fordulatszámtól használható. A motorhoz egy hétfokozatú SSG váltóművet kapcsoltak. A számok magukért beszélnek: a nulla-százas sprint 3,2 másodpercet vesz igénybe, a kétszázas tempó 9 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség pedig 326 km/óra.
Az új McLaren GT már világszerte megrendelhető, a kiszállítások az év végén kezdődnek. Az alapár 163 ezer font.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)