A Porsche bajnoki címekért száll harcba 2022-ben
A Porsche ambiciózus célokkal és nagyszabású programokkal kezdi meg a 2022-es motorsport-szezont. A legnagyobb hangsúlyt az ABB FIA Formula E Világbajnokságra és az FIA Hosszútávú Világbajnokságra helyezi. Ugyanakkor az ügyfélversenyek bővítése és az új LMDh sorozatra való intenzív felkészülés is felkerült a listára.
Az ABB FIA Formula E World Világbajnokság 2022-ben a nyolcadik szezonját kezdi majd meg. A TAG Heuer Porsche Formula E csapata pedig ambiciózus célt tűzött ki maga elé a következő 16 világbajnoki fordulóra: azt várják, hogy a Porsche 99X Electric megmutatja a benne rejlő potenciált, és ezzel sikert sikerre halmoz majd. A TAG Heuer Porsche Formula E csapatának bizodalma a pilóták folytonosságában van: 2022-ben ismét André Lotterer (#36) és Pascal Wehrlein (#94) lesz majd ott a rajtrácson a weissachi csapatnál. Ha kettejük közül valaki kiesne, Simona de Silvestro vagy Neel Jani készen áll a beugrásra. Az új szezon a tervek szerint 2022. január 28-29-én indul, két versennyel a szaúd-arábiai Diriyah-ban.
Két Porsche 911 RSR az FIA WEC sorozatban
A Porsche ismét két 515 lóerős 911 RSR-t indít a Hosszútávú Világbajnokság (FIA WEC) 2022-es szezonjában. A két versenyautó Alexander Stehlig általános projektmenedzser és műveleti vezető irányításával indul majd a következő hat futamon, a tavalyitól egy kicsit eltérő pilótafelállással. Az olasz Gianmaria Bruni és az osztrák Richard Lietz ismét megosztja a volánt a 91-es rajtszámú autóban, ám a 92-es rajtszámú 911 RSR-ben a francia Kévin Estre helyet cserél a tapasztalt dán Michael Christensennel.
A duó három évvel ezelőtt osztálygyőzelmet aratott a Le Mans-i 24 órás versenyen, valamint megszerezte a 2018/2019-es bajnoki címet is. Az új szezon első versenyére a tervek szerint március 18-án kerül sor Sebringben (USA), 2022. június 11-12-én pedig a 90. alkalommal megrendezett francia hosszútávú klasszikuson száll majd harcba a két Porsche 911 RSR. A szezon csúcspontján a két pilótaduót a francia Frédéric Makowiecki (#91) és a belga Laurens Vanthoor (#92) fogja támogatni és kiegészíteni.
Felkészülés az LMDh indulására
Dane Cameron és Felipe Nasr 2022-től bekerül Porsche Motorsport pilótái közé. A 33 éves, amerikai Cameron 2016-ban és 2019-ben nyerte meg az IMSA WeatherTech SportsCar Championship DPi címét, míg a 29 éves brazil volt Forma-1-es pilóta, Nasr 2018-ban és 2021-ben bajnoki címet szerzett az észak-amerikai hosszútávú versenysorozatban. A két új pilótát intenzíven bevonják a Porsche LMDh prototípusainak továbbfejlesztésébe. A Porsche működésének irányítása ebben az úttörő hosszútávú versenysorozatban a tapasztalt svájci szakember, Urs Kuratle hozzáértő kezében lesz. A 680 lóerős (500 kW) hibrid versenyautó a tervek szerint számos teszten fut majd 2022-ben. 2023-tól a Porsche Penske Motorsport az FIA Hosszútávú Világbajnokságra és az észak-amerikai IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságba is benevezi majd az LMDh prototípust. Körülbelül 30 év után először lehet majd azonos konstrukciójú autókkal versenyezni az összesített győzelmekért a hosszútávú klasszikusokon Le Mans-ban, Sebringben és Daytonában.
Ügyfélversenyek
A 2022-es szezonban a Porsche ismét számos ügyfélcsapatot támogat majd, amelyek a 911 GT3 R-rel fognak versenyezni komoly nemzetközi sorozatokban. Németországban ez elsősorban az ADAC GT Masterst takarja, és most először a DTM-ben is szerepelni fognak, ahol a tapasztalt partnerek a teljes versenyszezont végig futják. A Team 75 Bernhard egy azonos felépítésű, több mint 500 lóerős autóval szerepel majd a következő év jó eséllyel nyolc eseményén az FIA GT3 előírásainak megfelelően. A kétszeres összetett Le Mans-győztes és Porsche márkanagykövet csapatában Thomas Preining (Ausztria) lesz a volán mögött. A Porsche a bevált koncepciója alapján támogatja majd a két DTM-ügyfélcsapatot, amelynek részeként mérnökökkel, alkatrész-szervizzel és a stuttgarti sportautó-gyártó csapatának pilótáival nyújt segítséget.
Az észak-amerikai IMSA versenysorozatban az ügyfélcsapatok ismét győzelmekért küzdenek majd 2022-ben, miután egy rendkívül sikeres év során hat címet sikerült elnyerniük. Az új GTD Pro osztályban a Pfaff Motorsports egy Porsche 911 GT3 R versenyautót vonultat majd fel a két pilótával, Matt Campbell-lel (Ausztrália) és Mathieu Jaminet-vel (Franciaország). A GTD kategóriába további GT3-as autókat terveznek indítani az ügyfélcsapatok. Az európai hosszútávú klasszikusokon, a Nürburgringen és Spa-Francorchampson a partnerek számos 911-et küldenek majd harcba Weissachból. A Manthey csapata – a címvédő és a nürburgringi 24 órás verseny rekordgyőztese – ismét félelmetes legénységgel fog versenybe szállni. Kévin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor és Frédéric Makowiecki osztoznak majd a Porsche 911 GT3 R pilótafülkéjén, amelyet kedvesen csak „Grello” néven emlegetnek. Nemrég az 500+ lóerős 911-esek további négy változata csatlakozott a német klasszikusok mezőnyéhez.
Az Intercontinental GT Challenge, a GT World Challenge, az FIA WEC, a European Le Mans Series és az Asian Le Mans Series sorozatokban versenyző ügyfélcsapatok a tavalyihoz hasonló támogatást kapnak a Porschétól. A világszerte zajló, számos GT4 versenysorozatban – amelyek között a német DTM Trophy is szerepel – 2022-ben áll majd először rajtrácsra a novemberben bemutatott Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport modell. A versenyautó 500 lóerős (368 kW) teljesítményt vonultat fel, ezzel pedig lényegesen erősebb, mint elődje. Az új GT4-es modell fejlesztése során is a vezethetőségre, valamint a még hatékonyabb aerodinamikára helyezték a hangsúlyt.
Porsche Mobil 1 Supercup
A jelenleg futó, 510 lóerős (375 kW) Porsche 911 GT3 Cup világszerte számos márkakupában a második szezonját futja majd 2022-ben. A fókuszban jövőre is a Porsche Mobil 1 Supercup lesz majd. A nemzetközi Porsche márkakupa a Formula 1 részeként fut, és 2022-ben egy különleges mérföldkövet is ünnepelhet: ez lesz a Supercup 30. szezonja. A Porsche csapatának tagjai közül nagyok az elvárások a német pilótával, Laurin Heinrich-kel szemben, aki egy összesen nyolc fordulóból álló versengésre készül. A tizenkét résztvevős novemberi megfigyelés közben a 20 éves versenyző meggyőző teljesítményt nyújtott, így mostantól a Porsche Motorsport széleskörű támogatását élvezheti, mint új Porsche Junior.
Porsche Cup
A hagyományoknak megfelelően kiosztott Porsche Cup elismerést – amelyet 1970 óta minden évben kiosztanak a legsikeresebb privát Porsche pilótának – Jan Heylen kapta 2021-ben. Patrick Longgal és amerikai honfitársával, Trent Hindmannel együtt a tapasztalt belga pilóta tavaly megnyerte az IMSA Michelin Endurance Cup sorozatot a Wright Motorsports csapat Porsche 911 GT3 R versenyautójának volánjánál. A döntéskor figyelembe veszik a négy legfontosabb észak-amerikai hosszútávú versenyt. Heylen egyébként az amerikai Ryan Harwickkel közösen megnyerte a GT4-es autókkal megrendezett IMSA Michelin Pilot Challenge megmérettetést is. Ezen a versenyen az egyesült államokbeli Ohióból származó privát csapat egy Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport modellel indult. A hosszú évek óta az Egyesült Államokban élő, 41 éves kerékpárrajongó a hőn áhított trófea mellé egy 150 ezer eurós, új Porsche sportautót is kap. Az 52 éve alapított, sikeres amatőr versenyzőknek járó díj Ferry Porsche ötletén alapul.
Porsche TAG Heuer Esports Supercup
A december 18-án megrendezett digitális Porsche Night of Champions eseményen az ausztrál Joshua Rogers másodszor vehette át a Porsche TAG Heuer Esports Supercup bajnokának járó díjat. A Coanda Simsport csapatának 22 éves játékosa az idei győzelmével másodszor szerezte meg a bajnoki címet az iRacing platformon megrendezett versenysorozatban, miután 2019-ben egyszer már nyerni tudott. A 2022-es Porsche TAG Heuer Esports Supercup február 5-én rajtol a Hockenheim GP virtuális aszfaltcsíkján.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)