A Porsche belép a Formula E sorozatba
A FIA elfogadta a Porsche nevezését a Formula E-be. Ez azt jelenti, hogy a Weissach-i gyári csapat folytathatja saját elektromos hajtásláncának fejlesztését, amelyre 2019-ben vár a homologizáció. A 2017 júliusi bejelentés értelmében a Porsche rajthoz áll a globális elektromos versenysorozat hatodik szezonjában, 2019 végétől kezdődően.
A kimondottan sikeres 919 Hybrid Le Mans-i prototípus projekthez hasonlóan Andreas Seidl felel majd a Formula E program műszaki fejlesztéseiért, illetve végrehajtásáért is.
A Formula E-ben a gyártók ugyanolyan karosszériát és akkumulátort használnak. Viszont a hajtáslánc minden alkatrésze a versenyzők saját fejlesztése. Ez lehetővé teszi a Porsche számára, hogy egyedi megoldásokat találjon a legfontosabb részegységek, pl. az elektromotor, a generátor, a vezetékes fékrendszer, a váltó, a differenciálmű, a hajtótengelyek, a monocoque belső felépítmény és a hátsó futómű tekintetében, beleértve a hűtőrendszert és a vezérlést.
A hajtáslánc energia-hatékonysága nem csak döntő szerepet játszik a versenyben, de a versenyautó építésének ilyen egyedi megoldása számos elismert autógyártót vonz, mivel jelenleg az elektromos hajtás áll az utcai autók fejlesztésének középpontjában is.
A Porsche 2019-es belépőjét kíséri majd a Formula E-be a Mission E tanulmány sorozatgyártású verziójának bemutatkozása. Az első teljesen elektromos hajtású Porsche kategóriájának legsportosabb és legfejlettebb képviselője lesz. A Porsche 2022 végéig több mint hatmilliárd eurót fektet az elektromos mobilitásba.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)