A Renault bemutatta pickupját
címkék: alaskan, latin-amerika, navara, nissan navara, pickup, renault
A Renault leleplezte egytonnás pickupját, az Alaskant. A Nissan Navarával közös műszaki alapokon nyugvó Alaskan elsődleges feladata az lesz, hogy regionális szereplőből globálissá tegye a Renault-ot a pickup szegmensben. Ennek ellenére az Alaskan Kolumbiában debütált és a forgalmazása is ott kezdődik meg.
Tavaly 15 millió kishaszonjárművet értékesítettek világszerte, a mennyiség egyharmadát pedig pickup modellek tették ki. A Renault Latin-Amerikában már régóta meghatározó szereplője ennek a piacnak, tavaly bemutatott féltonnás Duster Oroch pickupja még tovább erősítette a jelenlétét. Most pedig érkezik az eggyel nagyobb Alaskan, amivel a francia gyártó már a nemzetközi piacokon is meg szeretné vetni a lábát.
A Renault Alaskan, bár méretileg és műszakilag megegyezik a Nissan Navarával, egyedi megjelenésű jármű. Tervezői rászabták a vadonatúj Renault személyautók arcát, a márkaidentitásnak megfelelő széles krómozott hűtőráccsal és a sarkokig kihúzott, C-alakú nappali világítással felszerelt fényszórókkal. Az izmos motorháztetővel együtt az Alaskan mély benyomást tesz a szemlélőre. A Navara rokonság leginkább oldalnézetből érhető tetten, innen szemlélve az Alaskan pontosan megegyezik a japán pickuppal.
Az Alaskan szimpla vagy duplakabinos kivitelben, rövid vagy hosszú platóval lesz elérhető, akárcsak a Navara. Örökölte tőle az igényes, ötlengőkaros hátsó felfüggesztést is, ami jelentősen javítja a menetkomfortot a laprugós megoldással szemben. Vontatási kapacitása 3,5 tonna, mi szintén a legjobb a szegmensben. Hajtásláncok terén sincsen meglepetés, az Alaskant 2,3 literes négyhengeres biturbó dízelmotorok mozgatják, 160 vagy 190 lóerővel. Egyes piacokon a pickup 2,5 literes 160 lovas benzinmotorral és a régi 2,5 literes 190 lóerős turbódízel aggregáttal is megvásárolható lesz. A vevők kérhetnek hatfokozatú manuális vagy hétsebességes automataváltót.
Az Alaskanban forgókapcsolóval lehet a különböző hajtásképletek között váltani, a hátsókerék-hajtás mellett rendelkezésre áll összkerékhajtás és négykerék-hajtás felező áttétellel. Nehéz terepen a hátsó differenciálmű külön összezárható. Az Alaskan emellett 23 centiméteres hasmagasságot, kedvező terepszögeket, emelkedőn való elindulást segítő és lejtmenetvezérlő rendszert is kínál.
A Renault Alaskan Kolumbiában debütált és az értékesítése is ott indul el.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)