/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Toyota behúzta a Le Mans-i mesterhármast

2020. szeptember 21. 19:15   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota Gazoo Racing fordulatos és sikeres versenyben megszerezte sorozatban harmadik győzelmét a Le Mans 24 órás futamon a TS050 Hybriddel. Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley több mint 5000 kilométeres távot teljesítettek a kimerítő verseny során és öt körös előnnyel győztek a 8. rajtszámú autóval, amivel átvették az első helyet a pilóták világbajnoki mezőnyében.

Le Mans 24 Hours

Sébastien és Kazuki számára ez volt sorozatban a harmadik Le Mans-i diadal, ezzel pedig csatlakoztak ahhoz a mindössze hét pilótához, akiknek ez sikerült a futam 97 éves történelme során. Brendon a 2017-es diadala után másodszor győzött itt.  A 7. rajtszámú TS050 Hybriddel megszerzett pole pozíció után úgy tűnt, hogy Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López jó úton haladnak első győzelmük felé a La Sarthe pályán, amíg meg nem hibásodott a szívócsövük – bár ezután 70 perces drámai csatában sikerült visszakapaszkodniuk a harmadik helyre.

A FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC), utolsó előtti fordulójában ma aratott győzelemmel a Toyota Gazoo Racing immár világbajnok a csapatok mezőnyében, mert behozhatatlan, 57 pontos előnyre tett szert a Rebellion Racing előtt. Ezen a versenyen szerepelt utoljára Le Mans-ban az 1000 lóerős, összkerékhajtású TS050 Hybrid, ami új mércét állított fel teljesítmény és üzemanyag-hatékonyság tekintetében ezen a pályán. A 2012-es, első LMP1 hibridekhez képest 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó TS050 körönként mintegy 10 másodperccel gyorsabb is lett.

Le Mans 24 Hours

Ez az autó érte el a valaha mért legjobb köridőt, illetve a futamon megtett legtöbb kört a sorozatban megszerzett négy pole pozíció és három gőzelem mellett. Ezek az eredmények szolgáltak inspirációul a Le Mans-ban fogant hiperautó, a GR Super Sport számára, ezért helyénvaló volt, hogy az új gép első bemutatkozását a versenypályán, percekkel a futam rajtja előtt rendezzék meg. Egy egyedi kialakítású változat tett meg egy bemutató kört, mielőtt a csapat visszaadta a győztesnek járó trófeát a fél hármas rajt előtt – amit a 7. rajtszámú autó a pole pozícióban, míg a 8. rajtszámú gép a harmadik helyen várt.

Körülbelül tíz körre a hatodik óra végétől a 7. rajtszámú autó tartotta előnyét a mezőny élén, ami egy teljes körre nőtt a táv feléig. Nem sokkal hajnali három előtt, miközben Kamui vezetett, hirtelen visszaesett az autó teljesítménye, ezért le kellett mennie a pályáról. A sérült szívócsövet sikerült kevesebb mint fél óra alatt kicserélni, így Kamui a negyedik helyen állhatott vissza, hat körrel az első helyezett mögött és négy körrel a harmadik helyen haladó, 3. rajtszámú Rebellion autó mögött. Ennek köszönhetően a 8. rajtszámú autó kényelmes előnnyel állt már az élen, miután sikerült korábban megbirkózni néhány problémával, köztük egy defekttel és egy törmeléktől sérült fékszellőztető légbeömlővel, ami miatt kétszer is ki kellett állni az autóval a bokszutcába, majd egy tízperces javítást is el kellett végezni a hetedik órában.

Le Mans 24 Hours

Ám a legénység nem adta fel, és már a második helyen haladtak, amikor a 7. rajtszámú autó meghibásodott. Az immár jelentős előny birtokában Sébastien, Kazuki és Brendon magabiztosan irányították a futam hátralevő részét, és öt körre növelték előnyüket. Kazuki sorozatban harmadszor haladt át elsőként a célvonalon a Le Mans 24 órás versenyen, megerősítve státuszát, mely szerint ő a legsikeresebb japán pilóta a La Sarthe pályán. Mike, Kamui és José kezdetben felzárkóztak a harmadik helyezett mögé, de miután törmelékre futottak, megsérült az autó alja, és ez lerontotta az aerodinamikai teljesítményt.

Mindazonáltal ismét versenybe szállhattak a harmadik helyért az utolsó órában, amikor a 3. rajtszámú Rebellion először ütközött a pályán, majd nem tudott kijönni a bokszutcából, így José feljött a harmadik helyre, és harmadikként is ért célba, hat körrel a másik Toyota Gazoo Racing autó mögött, és egy körrel lemaradva a második helyezett 1. rajtszámú Rebellion autó mögött. A 8. rajtszámú autó legénysége által Le Mans-ban megszerzett pontoknak köszönhetően nyitott maradt a pilóták világbajnoki címéért zajló versengés, ami majd az idény utolsó futamán dől el Bahreinben november 14-én. A 8. rajtszámú autó előnye hét pont, miközben maximálisan 39 pontot lehet Bahreinben szerezni.

Le Mans 24 Hours

A 24 órás Le Mans futam eredménye

  1. #8 Toyota Gazoo Racing                                                           387 kör
  2. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato)                                       +5 kör
  3. #7 Toyota Gazoo Racing                                                             +6 kör
  4. #3 Rebellion (Dumas/Berthon/Deletraz)                               +6 kör
  5. #22 United Autosports (Hanson/Albuquerque/di Resta) +17 kör
  6. #38 JOTA (Davidson/da Costa/Gonzalez)                           +17 kör

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/