/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ezek a világ legnépszerűbb autói

2021. augusztus 26. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az újautó-eladási adatokat elemezve hamar rábukkanhat bizonyos törvényszerűségekre az ember – például, hogy a világ országainak legalább egyötödében a Toyota a legkeresettebb márka, mely azt is jelenti, hogy a bolygó legnépszerűbb autómárkája is egyben. Egy 110 ország eladásait vizsgáló monstre felmérésből azonban még több mindenre derül fény.

Földünkön jelenleg 7,67 milliárd ember él 195 országban. Minden tizenegy emberre két működőképes automobil – összesen világszerte 1,4 milliárd használatban lévő gépkocsi – jut, és ez a szám évente szemmel látható mértékben nő: 2021-ben várhatóan közel 70 millió új autó talál gazdára.

Ennek a hatalmas járműállománynak az összetételét és eloszlását vizsgálta rendkívüli alapossággal egy amerikai alkatrészpiaci szereplő, az Automotive Touch-Up (ATU) fényezés-specialista. A BestSellingCarsBlog.com által összegyűjtött adatokra épülő elemzés a legnagyobb piaci szereplők tekintetében nem hoz nagy meglepetéseket, legfeljebb az arányok megdöbbentőek.

A 2019-es és 2020-as újautó-eladásokat 110 nemzeti piacon vizsgáló áttekintés tanúsága szerint néhány furcsaságtól eltekintve a legtöbb országban praktikus és ésszerű modellek vezetik az eladási listákat, méghozzá többségükben tömegpiaci gyártók termékei.

Az egyetlen kivétel a Lexus, amely Kínában uralja az importmárkák eladásait, elsőkerék-hajtású nagyautója, a Lexus ES pedig a legnépszerűbb importautó a hatalmas nemzeti piacon. Ugyanakkor – ha már a furcsaságokat említettük – Monacóban a Smart Fortwo vezeti az eladásokat, Irán pedig 27 év után intett búcsút hazai gyártású bestsellerének, a Saipa Pride típuscsaládnak. Szintén kevéssé ismert autógyártó a Khazar, Azerbajdzsán büszkesége és kedvenc márkája, amely belföldi sikerei után hamarosan megkezdi az exportpiacok meghódítását.

Maradjunk azonban a közismertebb márkáknál. A világ abszolút legnépszerűbb típusa például a Toyota Hilux, amely tizennégy országban áll a rangsor élén – és ha tucatnyi közép-afrikai ország eladási adatai nem hiányoznának erről a bizonyos listáról, nyilván még több elsőséget ünnepelhetne a platós kisteherautó. A dobogó második fokára a Toyota két modellje is felfért, a Toyota Corolla és Toyota Land Crusier, a harmadik helyre pedig a RAV4-es futott be, holtversenyben egy francia modellel.

Sokat mondó adat, hogy a világ hat legnépszerűbb autójából négy Toyota gyártmány. Ami pedig a legnépszerűbb márkákat illeti, a Toyota 44 országban vezeti az eladásokat – ez a 110 vizsgált országnak pontosan a 40%-át jelenti. Az idén 85 éves márka ezzel messze megelőzi a további dobogósokat: két európai és egy koreai autógyártót, amelyek együttesen is alig több mint fele annyi országban állnak a ranglista élén, mint japán versenytársuk.

Külön említést érdemel a felmérésben Jemen, ahol mintha államvallás volna a Toyota-vásárlás. Minden második vevő (52,4%) a Land Cruiser mellett dönt, ami pedig az összeladásokat illeti, húsz emberből csupán egy tekint túl a Toyotán: a japán márka piaci részesedése eléri a 93,9 százalékot!

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/