/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

A Toyota megépítette a tökéletes taxit

2017. október 25. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Tökéletes ergonómia, könnyű ki- és beszállás, maximális biztonság és végletekig megbízható üzem – ezek a taxikkal szembeni hagyományos elvárások. Napjainkban azonban egy új, nagyon fontos szempont is megjelent a szempontok között: a környezeti kompatibilitás, a minimális károsanyag-kibocsátás nem csupán presztízskérdés, hanem a világ egyre több nagyvárosában az akadálytalan közlekedés, a belvárosba történő behajtás alapfeltétele.

Nem véletlen, hogy a Toyota éppen új generációs taxijánál vezeti be vadonatúj fejlesztését: az LPG-elektromos hibrid hajtásláncot. Az eleve tiszta üzemű autógáz környezeti terhelését még tovább csökkenti a hibrid technológia; a jármű szabványos átlagfogyasztása mindössze 5,15 liternyi gáz 100 kilométeren.

Az már csak járulékos előny, hogy a hibridhajtás működési elvéből adódóan számos alkatrész nem, vagy csak jóval nagyobb futásteljesítményt követően szorul cserére, mint egy hagyományos autónál, így a JPN Taxi olcsóbban és megbízhatóbban üzemeltethető. Ennek a sérülésmentesség is fontos része: az utasok védelmére kitalált, ütközéselkerülő technológiák áttételesen a taxi üzemeltetője számára is komoly megtakarításokat jelentenek.

A Toyota komoly hagyományokkal rendelkezik a hibridek terén, de még régebbre nyúlnak vissza a taxigyártással kapcsolatos tapasztalatai; már az 1936-os Model AA-ból (a Toyota legelső sorozatgyártású típusából) is készült bérfuvarozásra kialakított variáns. Nem csoda, hogy a JPN Taxi tele van zseniális megoldásokkal: alacsony, sík padló és szélesre táruló, motoros mozgatású tolóajtó, amelyek akár kerekesszékes utasok szállítását is lehetővé teszik.

Hatalmas, „városnézés-barát” ablakok; az utasok számára is jól láthatóan elhelyezett műholdas navigációs rendszer, illetve taxaméter; LED-fényekkel jelölt, így éjjel is könnyen megtalálható biztonsági övek; az oldalirányú becsúszást megkönnyítő szerkezetű hátsó üléspad; a tetőn elhelyezett légtisztító, és még hosszan sorolhatnánk az utazást feledhetetlen élménnyé varázsoló funkciókat.

Taxival persze főleg akkor öröm az utazás, ha különleges úti cél felé igyekszünk, ezért a Toyota a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok idején is beveti JPN Taxi flottáját. Addigra persze már több tízezer autó járhatja a japán fővárost: a sorozatgyártásra kész modellből ugyanis havonta legalább ezer darab értékesítésével számol a gyártó.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Zubály Zoltán
2017-10-25 - 20:49

Sajnos úgy néz ki mint egy csökkentett hosszúságú halottas kocsi…

Maci Laci
2017-10-25 - 22:06

LPG-tartállyal nem állhatsz, nem hajthatsz be szinte semmilyen fedett helyre, teremgarázsba. Kérdéses, hogy ilyen járművel alagútba be szabad-e hajtani?


*/