/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A vártnál még erősebb a Corvette Z06

2014. június 10. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Januárban, a Detroiti Autószalonon állt a közönség elé a Chevrolet Corvette Z06, ami minden idők legerősebb sorozatgyártású GM autójaként mutatkozott be. Akkor 625 lóerőre taksálták a teljesítményét, most azonban kiderült, a szériamodellben ennél 25-tel több telivér toporzékol majd.

Az LT4 kódjelű 6,2 literes kompresszoros V8-as teljesítménye tehát 650 lóerő 6400-as főtengely-fordulatnál, míg a nyomatéka bődületes 881 newtonméter 3600-as fordulatszámnál. A nyomaték egyébként alapjáraton is túlcsordul, már ekkor 619 Nm (!) áll rendelkezésre, 2800-as fordulatnál pedig 847 Nm-rel lehet gazdálkodni. A maximális forgatónyomaték 90 százaléka, vagyis 802 Nm 2500-as és 5400-as fordulatszám között végig kihasználható.

Összehasonlításul: a V12-es motorral felszerelt Ferrari F12 Berlinetta nyomatéka 28 százalékkal alacsonyabb a Corvette Z06-énál, holott az 12 százalékkal erősebb nála, de említhető a biturbó boxermotorral szerelt Porsche 911 Turbo S is, amely 90 lóerővel és 182 Nm-rel marad el az amerikai izomgéptől. Házon belül maradva, a Z06 motor 40 százalékkal nyomatékosabb, mint az előző generációs 7 literes LS7 hajtómű, de a 2013-as Corvette ZR1 blokkja is 7,5 százalékkal kevesebbet tud, mint az LT4.

A Z06 blokkja gyakorlatilag a Corvette Stingray-ben debütált új LT4 motor feltöltött változata, és rengeteg speciális alkatrésszel lett ellátva, hogy bírja a fokozott igénybevételt. Speciális alumínium ötvözetű hengerfejek, titánium szívószelepek, kovácsolt acél hajtókarok, feltöltött motorhoz képest magas, 10.0:1-es sűrítési arány, kovácsolt alumínium dugattyúk, rozsdamentes acél leömlők és szárazkarteres kenési rendszer jellemzik. Az 1,7 liter térfogatú kompresszor 20 ezres fordulatszámig képes felpörögni.

Az LT4 motorhoz szériában hétfokozatú manuális váltóművet csatlakoztatnak, de első ízben rendelhető nyolcsebességes automataváltó is, amely a kormányra szerelt váltófülekkel is vezérelhető.

A Corvette Z06 2014. negyedik negyedévében kerül forgalomba.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/